Catalyst Software Suite

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jozo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerste links was fout.

In principe is driver voldoende, maar als je nog wat in wil stellen,zal je de catalist software nog nodig hebben@ L P wat is vermaledijde :D

Laatst bewerkt:
De Omega drivers:evil: , veel makkelijker in te stellen, dan die vermaledijde Ati Control Center.

Fijn nu heb ik keuze uit drie. :shocked:

Maar nogmaals, simpel alleen de Display Driver installeren moet toch voldoende zijn ?

Bij die Omega drivers, krijg je de mogelijkheid, om die eventuele control center te installeren of niet, zo ook de quickres, voor een snelle resolutie wisseling, als je die niet installeert, heb je bij de beeldschermeigenschappen, alles wat je moet hebben, om de kaart goed in te stellen.

Fijn nu heb ik keuze uit drie. :shocked:

Maar nogmaals, simpel alleen de Display Driver installeren moet toch voldoende zijn ?

Nee, de Software Suite installeren is dan beter. Hiermee kan je allerlei instellingen aanpassen naar de wensen van de gebruiken.

Met de Display Driver-versie kan dat niet.

Overigens is er ook de Catalyst-versie met Control Panel ipv de CCC. Deze is nóg overzichtelijker en kent ook aanpasbare opties en dit is de download-link: (Catalyst versie 6.11)
http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=18&go=giveme&dwn_id=355

Voordat je deze gaat installeren, kijk eerst even hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=257902

Nee, de Software Suite installeren is dan beter. Hiermee kan je allerlei instellingen aanpassen naar de wensen van de gebruiken.
Met de Display Driver-versie kan dat niet.

Wat voor instellingen zijn zo belangrijk dan ?

Overigens is er ook de Catalyst-versie met Control Panel ipv de CCC. Deze is nóg overzichtelijker en kent ook aanpasbare opties en dit is de download-link: (Catalyst versie 6.11)
Dit is dan toch ook weer de Catalyst ?

Laatst bewerkt:
De overlay functies, TV op cinema modus, b.v.
Instellingen voor een TFT.

Je kunt ook afvragen waarom die mensen de drivers van ATI aanpassen.

Laatst bewerkt:
Die Instellingen voor een TFT, gaan die niet met de "instellingen voor beeldscherm" van windows dan ?

Dat afvragen doe ik dus via helpmij. :)

En nu moet je zelf denken:evil: , leg de paracetamol, of sterker, maar klaar.:p

Overigens kun je ze natuurlijk allemaal uit proberen, zie je vanzelf welke het prettigst werken.

Het punt is dus dat het niet mijn pc is dus alles uitproberen is geen optie,
De persoon waar het voor is gebruikt zijn pc alleen voor standaard dingen, geen beelbewerking of heftige spellen.
En als dingen niet goed werken belt hij mij, dus wil ik het zo simpel als mogenlijk houden.
Daarom dacht ik dat de alleen de display driver voldoende zou zijn, en dat denk ik eigenlijk nog steeds.

Nog een een open vraag:
Die Instellingen voor een TFT, gaan die niet met de "instellingen voor beeldscherm" van windows dan ?

Bij de control center van ATI, zit er een apart tabblad voor, bij de Omega zit die verwerkt in de eigenschappen van het beeldscherm, dan heb je daar een extra tabblad voor de ATI driver, eenvoudig en goed.

Maar werkt met alleen de display driver een tft dan niet goed ?

Wat is voor een eenvoudige gebruiker de meerwaarde van een catalyst of een omega driver.

Laatst bewerkt:
Gebruik niet voor niets de Omega drivers, simpel, weinig extra rommel, en goed in te stellen, zonder verdere opsmuk.
Het is alleen bedoeld, voor de fijnafstemming, dan heb je die mogelijkheden, ook voor een TFT.

Je kunt ook de windows drivers gebruiken, die werken ook, hoef je niets te installeren.

Je kunt ook de windows drivers gebruiken, die werken ook, hoef je niets te installeren.

En dat is vier. :D

Oké, ik installeer gewoon de ati display driver, mocht er het een en ander niet goed in te stellen zijn, installer ik de Omega drivers.

dank u allen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan