Categorie toewijzen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hi,

Kan iemand mij helpen met een uiterst vervelende issue met Outlook 2010 op Windows7, sinds gisteren (geen instelling gewijzigd).

Als ik een mail van mijn inbox wil verslepen van een categorie, dan lukt dit even voor ca 5 sec, en daarna
springt de mail ongevraagd weer terug naar mijn inbox.

Hetzelfde gebeurt als ik de mail via de button Categorie indeel, ook dan werkt het maar voor 5 sec.

Slepen naar Outlook mappen lukt wel, maar sinds gisteren niet meer naar categorieën.
Heel vervelend, want mijn inbox wordt nu erg onoverzichtelijk. Kan natuurlijk een work-around maken door
een tijdelijk map aan te maken, maar wil eigenlijk gewoon weer met mijn vertrouwde categorieën werken.

Iemand een idee wat ik moet doen? We zitten op een netwerk (windows server 2008), maar mijn collega's
kunnen wel gewoon naar categorieën slepen, het is dus een lokaal probleem op mijn notebook.

Iedere suggestie is welkom!!!

Dank,
Frans

Beste Frans Kooijman,

Ik moet zeggen dat het een apart probleem is, werken alle andere functies wel gewoon in Outlook of ervaar je nog andere zaken die niet naar behoren functioneren?

Ik zou in ieder geval om te beginnen willen adviseren om Outlook in de veilige modus te starten om interferentie van een plug-in uit te kunnen sluiten, je doet dit als volgt:

- Sluit Outlook
- Klik op start
- Klik op Programma’s en bestanden zoeken
- Geef het volgende commando in en druk op enter: outlook /safe
- Outlook start nu in de veilige modus waardoor alle plug-ins uitgeschakeld zijn, controleer nu of het probleem nog aanwezig is.

Dank voor de reactie, ik heb het inmiddels gevonden. Mijn Outlook maakt onderdeel uit van een netwerkt en het had te maken met synchronisatie met de server. Ik heb in het Outlook profiel het vinkje uitgezet bij Gedeelde mappen en daarmee was het probleem opgelost. Kan me niet herinnderen dat ik dit aangevinkt heb. Begrijp ook niet goed
hoe dit ermee te maken heeft, maar misschien in combinatie met een ander iets. Afijn, is gelukkig opgelost.

Dank voor de tip!

Geen probleem, fijn om te horen dat het probleem opgelost is en bedankt voor het posten van de oorzaak!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan