cc en genegeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapstam96

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Hallo.
Wat betekent precies CC, waar je emailadressen in kunt vullen?
Als een bericht de status genegeerd heeft, wat houdt dat in?
Groeten
__JanWillem__

CC: Carbon Copy. Om het mailtje ook naar andere personen te sturen.

en als je wat in de menuutjes snuffelt, dan zie je daar ook een optie staan om de zogenaamd BCC in te schakelen : Blind Carbon Copy.

Die functie is ook ERGGGGGGG handig.......
als je daar n.l. het emailadres van iemand intypt en je verstuurt de mail naar de oorspronkelijk geadresseerd persoon in het vak AAN :
dan kan de peroon achter het vak AAN :
bij ontvangst van jouw mail NIET zien dat die mail ook aan de geadresseerde achter het vak BCC is gestuurd. Soms ergggggggggggggggggg handig :D

Aha. Een snelle versie dus van twee of meer keer een mailtje sturen naar verschillende adressen.
Dank u voor de uitleg.
__JanWillem__

ehh,
nou, niet echt nee.

Het is geen "snellere" manier om mailtjes te versturen maar met name de cc. wordt veel binnen bedrijven gebruikt als persoon A een bericht stuurt aan B, terwijl hij daarnaast een aantal mensen wilt "laten weten" dat hij B een bericht gestuurd heeft. (Zeg maar een kopietje sturen ter informatie)

De BCC is eigenlijk hetzelfde met dien verstande dat de ontvangers van elkaar niet weten dat die ander een "kopietje" heeft gehad.

Maar die cc's zien dus wel hetzelfde als de aan's.
Waarom dan niet gewoon alle emailadressen in aan zetten?

Dat is puur een kwestie van protocol..

ik zal je een voorbeeld geven:

een chef van een afdeling binnen een bedrijf krijgt van een van zijn personeelsleden het verzoek om een nieuwe pc-monitor te mogen bestellen omdat er een versleten is.

De chef vindt het goed en mailt die werknemer terug dat het akkoord is en dat 'ie er een kan bestellen (bijvoorbeeld) ter waarde van maximum 500 €.

Wat nu vrij gebruikelijk is binnen bedrijven, is dat die chef in het CC vak (bijvoorbeeld) het mailadres van de afdeling financien van dat bedrijf vermeldt. Die afdeling krijgt dus als het ware een kopietje van de mail van de aanvrager van de monitor en het antwoord van die chef op die aanvraag.

De mensen van financien zijn niet echt "direct" betrokkenen in de mails maar voor hen is het wel handig om te weten dat er over enige tijd een nota binnen komt van een monitor.

Samengevat : het is "behoorlijk" en "gebruikelijk" om een mail te beantwoorden aan degene die jou mailt en om daarnaast (eventueel zijdelings) andere (niet rechtstreeks) betrokken personen een CCtje te sturen.
Samenvatting2 : CC gebruik je dus eigenlijk voor NIET direct betrokkenen / geadresseerden............

en nu ik toch bezig ben........ :D :D :D

Stel nu dat die werknemer verdacht wordt van fraude omdat 'ie vaak dingen "bestelt" en die chef graag wil hebben dat al die mailtjes van die werknemer ook naar de bedrijfspolitie worden doorgestuurd..........

Je raadt het al.............. de chef adresseert de bedrijfspolitie in de Bcc zodat niemand kan zien dat hij die mail ook naar hen heeft doorgestuurd........... ;)

(Ik kan geloof ik wel romanschrijver worden........... :D )

Geweldig. Een mailtje sturen zonder dat iemand te weten komt dat je er een hebt verstuurd. Maarre, het leegmaken van Verstuurde Items kheeft hetzelfde effect.
M.a.w., romanschrijver kun je misschien wel worden, het schrijven van betogen zou je beter aan anderen kunnen overlaten.
Zonder gekheid, ik snap nu wel aardig hoe die (b)cc werkt, maar de voordelen zijn m.i. te verwaarlozen.

eerlijk gezegd betwijfel ik een beetje of je de strekking van de BCC begrijpt. Je schrijft immers dat het verwijderen van de map "verstuurde items" hetzelfde effect heeft.

Niet dus !

Deleten van die map geldt op de pc van degene die ze delete. Het heeft geen "zier" te maken met het wel of niet zichtbaar laten zijn van een mail aan personen van wie jij niet wil dat die ze kunnen lezen, sterker nog, die persoon kan in Amerika zitten, hoe had jij 't in gedachten om van hem de map verstuurde / ontvangen / inmap leeg te maken?

Oke, het gaat dus om wat er op het scherm van de ontvanger verschijnt.
Stel ik stuur drie keer twee iemanden, A en B, een email.
Eerst doe ik dit door beide adressen in Aan te zetten.
Vervolgens zet ik A in Aan en B in CC. (Ik kon wel wiskundedocent worden)
Tenslotte A in Aan en B in BCC.
Wat zien de iemanden nu op hun scherm in alledrie de gevallen?
Ik vermoed dat in het laatste geval A niet weet dat B de mail ook heeft gekregen, zoals je al eerder beschreef.
Daar zie ik wel een voordeel, toch wel.
Maar w.b. het eerste en tweede geval zie ik weinig verschil.
Is hier dan enkel sprake van verschil in protocol?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan