CCC doet het niet meer?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kyrez
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kyrez

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Ik heb gister de nieuwste AMD videodriver voor mijn HP pavillion dv7-1120 ed gedownload..maar elke keer als ik het nu wil opstarten krijg ik: Catalyst Control Centre: Host application werkt niet meer..
en als ik dan op fouten opsporen klik krijg ik dit..

Wat is Preventie van gegevensuitvoering (DEP)?

Preventie van gegevensuitvoering (DEP) is een beveiligingsonderdeel dat computerschade als gevolg van virussen en andere aanvallen kan helpen voorkomen. Windows kan worden aangevallen door schadelijke programma's die proberen programmacode uit te voeren vanaf systeemgeheugenlocaties die voor Windows en andere toegestane programma's zijn gereserveerd. Deze typen aanvallen kunnen uw programma's en bestanden beschadigen.

Met DEP kunt u uw computer beter beveiligen door te controleren of uw programma's op veilige wijze gebruik maken van het systeemgeheugen. Als wordt geconstateerd dat een programma op uw computer het geheugen op incorrecte wijze gebruikt, wordt dit programma gesloten en wordt u op de hoogte gebracht.

Zie ook
Preventie van gegevensuitvoering (DEP): veelgestelde vragen
DEP-instellingen wijzigen

Nou wil ik best CCC op die lijst zetten, maar hoe? Ik weet niet in welke lijst CCC is opgeslagen..

Iemand? Want ik heb zo'n idee dat mijn Sims 3 het hierdoor niet meer doet..

Hoi !

Catalyst Control Center (staat in configuratiescherm - Programma's en Ondedelen als: ATi Catalyst Install Manager).

Greetz,

Harry.

Hoi !

Catalyst Control Center (staat in configuratiescherm - Programma's en Ondedelen als: ATi Catalyst Install Manager).

Greetz,

Harry.

En DEP uitschakelen daarvoor kan geen kwaad voor mijn computer ofzo? :) Oh ik moet bij dat DEP ding dan aangeven welke map ik zeg maar wil uitsluiten..maar waar kan ik die map met ATI catalyst install manager dan vinden, want ik kan 't niet bij program files vinden..

Laatst bewerkt:
Hoi !

Zie m'n vorige post:

Staat in Program Files onder: ATi Catalyst Control Center !

Kan geen kwaad voor je PC.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zie m'n vorige post:

Staat in Program Files onder: ATi Catalyst Control Center !

Kan geen kwaad voor je PC.

Greetz,

Harry.

Ja ik had de vorige post gelezen, maar ik zie alleen ATI en ATI Technologies bij Program Files staan..en binnen die mappen zie ik ook geen CCC staan..

Hoi !

Download hier: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx de laatste drivers incl. CCC voor je graka.

Na een reboot staat er gegarandeerd Catalist Control Center tussen je program files !

Mij is volmaakt onduidelijk hoe dat er bij jou niet kan staan ; er staan hier momenteel 4 PC's aan met een ATi Radeonkaart en op alle staat het Control Center !

Greetz,

Harry.

Nou ik heb die van Radeon HD 3400 gedownload (Heb mobility radeon HD 3450, maar bij mobility stond de 3400 series er niet bij)..heb er één niet gedownload, want die vroeg om een soort toestemming + wachtwoord..en ik wist echt niet welk account + wachtwoord ik daarin moest typen, maar ik heb wel de CCC install manager geinstalleerd. Nou gaf hij wel een melding (tijdens het installeren) dat er al een install manager geinstalleerd was, maar hij ging gewoon door..

Nu staat CCC alleen nog niet bij program files..wel bij start --> alle programma's. Maar als ik daar ook maar iets wil openen van CCC krijg ik die melding weer dat host application niet meer werkt..

Hoi !

Staat in Program Files onder ATI en ATI technologies !

Verder gewoon doen wat in de link in m'n post van 14.07 staat !

Zo moeilijk is dat toch niet ?

Is dat wel te moeilijk schakel je DEP helemaal uit: http://www.mijnit.nl/index.php/faq/dep-uitschakelen-vista

Greetz,

Harry.

Het is inderdaad niet moeilijk, maar er staat echt geen map met CCC, ook in die twee ATI mappen..maar dan zal ik DEP wel helemaal uitschakelen..maar krijg ik dan geen virussen? Of andere problemen?

Hoi !

Nee hoor: veel mensen schakelen DEP uit wegens insgelijke problemen met MSN Messenger.

Maar: bij mij staat echt CCCutils.64 in program files (Zou bij jou -32 moeten zijn).

Greetz,

Harry.

Hoi !

Nee hoor: veel mensen schakelen DEP uit wegens insgelijke problemen met MSN Messenger.

Maar: bij mij staat echt CCCutils.64 in program files (Zou bij jou -32 moeten zijn).

Greetz,

Harry.

IK kan alleen een cccutils kladbok versie vinden, maar daar staat maar één zinnetje in, maar ik schakel het dan maar uit! Veel handiger. Dan nog mijn laatste vraag, stel ik wil het weer inschakelen..hoe doe ik dat?

Dankjewel voor het beantwoorden van mijn vragen.

Hoi !

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ sysdm.cpl en klik op OK.
2. Open het tabblad Geavanceerd en klik onder Prestaties op Instellingen.
3. Gebruik op het tabblad Preventie van gegevensuitvoering een van de volgende procedures:
* Klik op DEP alleen voor kritieke Windows-programma's en -services inschakelen als u het OptIn-beleid wilt selecteren.
* Klik op DEP voor alle programma's en services inschakelen, behalve voor de hieronder geselecteerde als u het OptOut-beleid wilt selecteren. Klik vervolgens op Toevoegen om de programma's toe te voegen waarvoor u de DEP-functie niet wilt gebruiken.
4. Klik tweemaal op OK.

Greetz,

Harry.

Oh dat was wel logisch haha..oké het is nu uitgeschakeld, maar ik zag dit staan bij dat linkje dat je me stuurde: "Reboot and DEP should be off."

Bedoelt ie daarmee dat ik mijn computer niet meer opnieuw kan opstarten?

Sorry, ik ben nogal a-technisch met deze dingen! :P

Hoi !

Nee, dat betekent dat DEP na een herstart uitgeschakeld is.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Nee, dat betekent dat DEP na een herstart uitgeschakeld is.

Greetz,

Harry.

Oké, nou heb het uitgeschakeld en mijn computer opnieuw opgestart maar elke keer als mijn computer net is opgestart krijg ik weer twee keer de melding:

Catalyst Control Centre: Host application werkt niet meer..als ik twee keer op programma afsluiten klik heb ik er verder meestal geen last meer van..maar ik weet niet of dit vervelend is voor mijn computer ofzo. En ik snap niet dat ik er nu nog niet van af ben.

Hoi !

Tja: ben je weer terug bij het begin: drivers etc.

Heb ik je in het begin van dit topic al uitgelegd.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja: ben je weer terug bij het begin: drivers etc.

Heb ik je in het begin van dit topic al uitgelegd.

Greetz,

Harry.

Ja maar die heb ik echt allemaal al geinstalleerd..het probleem begon nadat ik de nieuwe ATI driver van HP had geinstalleerd..maar ik had wel mijn goede computertype ingetypt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan