ccleaner duurt eindeloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
509
het duurt eindeloos - veel meer dan 6 uur-- voor ccleaner zelfs de tijdelijke internetbestanden heeft geanalyseerd, terwijl die toch gewoon weg kunnen.

wat is er mis met ccleaner? Ik lees dezelfde ervaring op internet maar zonder oplossing. Alleen dat het kan clashen met virusscanners, Ik heb MacAfee, speelt dat een rol?

(ik heb Win 7 prof, 2 gig RAM 2.8 snelheid)
 
ik zie daar dezelfde threads en niets van anno nu...werken jullie dan nog met ccleaner, dat werkt toch niet zo? ..ik vind het vooral raar dat hij tijdelijke internetbestanden niet gewoon opruimt maar eindelaoos gaat controleren. Nu zit er niet anders op dan alles met de hand gaan doen.

Is er nog een ander programma dan cc?
 
Een programma dat volgens mij ongeveer hetzelfde doet is Glary Utilities 4. Ik gebruik het samen met de CCleaner. Eerst de Glary Utilities (1-klik onderhoud) en daarna nog de CCleaner.

Het zijn de enige 2 programma's in deze soort waarin ik vertrouwen heb. Maar dat kan persoonlijk zijn.
 
dank, Lapsang dat zal ik zeker proberen straks.

Ik blijf ermee zitten dat CC slecht functioneert. Is dat niet jouw ervaring?
 
Ooit, toen ik de CCleaner opnieuw installeerde heb ik een "intelligente cookie-scan" laten doen (wordt aangeboden bij de installatie). Daarna waren er een aantal cookies die met geen enkele mogelijkheid meer weg te krijgen waren. Toen ben ik ook op het CCleaner Forum terecht gekomen. Dit hielp overigens niet.

Uiteindelijk heb ik later de hele Windows opnieuw geïnstalleerd (uiteraard niet alleen vanwege de genoemde cookies) en pas toen waren deze cookies weg.

Dit is de enige slechte ervaring die ik met de CCleaner heb. Voor de rest werkt het prima.
 
Ik gebruik ook altijd CCleaner en heb nooit last gehad van lange doorlooptijden.

In het linker menu staat "Opties" , daarachter vindt je o.a. een tabblad "Instellingen".
Je kunt daar bij Veilige opschoning o.a. kiezen voor
Normale bestandsopschoning (sneller)
Veilige bestandsopschoning (langzamer)

Ik (b)lijk ooit gekozen te hebben voor de snelle versie,
wellichgt staat bij jou de langzame schoning aangevinkt.
 
ik heb wel plezier van Glary utilities!

het euvel met Ccleaner heb ik niet getraceerd ondanks jullie tips -- maar via Glary heb ik wel kunnen opschonen.

bedankt voor jullie hulp boyz!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan