ccleaner, groote schoonmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

memistic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Berichten
4
hoi !

Ik las een vraag over history wissen. dus ik klaar om die ccleaner te downloaden zie ik dat je er voor moet betalen :eek:, is geen probellem maar ik blijf nedelander natuurlijk, dus als iets gratis is is het altijd beter :d en het stons ook niet in het antwoord dus ik vraag me af of ik wel de juiste te pakken heb.

NU wat ik wil doen: ik heb een laptop van mijn werk en ik moet hem binnen kort weer in leveren. ik wil eigenlijk hem helemaal weer schoon terug geven, geen spoor van dat ik er gebruik van heb gemaakt.

hoe kan ik dit het beste doen?

alvast bedankt:thumb:
 
Laatst bewerkt:
maar waar dan? mij lukt het niet :confused: er wordt vai paypall om 20 e gevraaagt
 
Even onder de drie paypal icoontjes vind je het volgende;

Version v2.16.830 (3,097KB)
- Download from FileHippo.com

Is gewoon gratis.:)
 
Baas hoort dat te doen

Je baas hoort op grond van de privacy wetgeving de PC te wissen en je de garantie te geven dat niemand je collega's die na je de PC krijgt iets van jouw werk kan zien. We krijgen het zwart op wit dat de PC gewist is. Er wordt gewoon een verse kopie van Windows overheen gezet. Er zijn technische mogelijkheden om dat heel snel te doen.
 
NU wat ik wil doen: ik heb een laptop van mijn werk en ik moet hem binnen kort weer in leveren. ik wil eigenlijk hem helemaal weer schoon terug geven, geen spoor van dat ik er gebruik van heb gemaakt.

Hoi,

Eens met @van Dijken.

Een recovery (na partitioneren) is het meest safe. Als het goed is heeft je werkgever recovery-cd's of dvd.
Wil je zelf zeker weten dat al jou - privacygevoelige - gegevens verwijderd zijn en geeft je werkgever daarvoor de tools niet, dan kan je met behulp van een XP-cd of Vista-dvd (afhankelijk wat er nu op staat) de partitie(s) verwijderen en een keer formatteren.
Hierna nogmaals de partities verwijderen maakt de kans op gegevensdetectie vrijwel onmogelijk.
 
:thumb:tnx :thumb: het moet zo lukken.

mijn baas heeft niets gezegd over het boven staande trouwens.

dat van dat formateren he dan is de pc weer helmaal schoon, wat als ik eerst alle bestanden die ik ooit gemaakt heb dr af wil halen (bv info die ik door moet geven) maar ik niet weet waar het staat? bestanden met uit een lopende extenties en progjes, kan ik bijvoorbeeld alle niet standaart programmas en bestandjes opsporen filteren en weergeven? in een lijst oid?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Het zal allemaal niet werken.
Wél kan je natuurlijk al je eigen gegevens backuppen en verwijderen.
Maar als je het daarbij laat, is dat zeker geen garantie dat deze niet meer zijn terug te halen, nadat je de laptop hebt ingeleverd.
 
het zal allemaal niet werken? hmmm dus er bestaat geen mogelijkheid om programmas die niet standaart in vista zitten te localiseren?

ik kan bijvoor beeld wel alle .docx opsporen via zoeken. maar naast .docx heb ik .doc .xls .xlsx .pdf enz enz en daar naast bv ook de ccleander die ik net heb geinstalleerd partypoker quiktime een crack voo iphone en weet ik het wat al nog meer.

ik dacht dat eer bij vista (buisiness) een standaart software pakket geleverd wordt? ik kan niet een onderscheid maken tussen niet standaart en wel standaart?

ik heb het hier dus niet over bestanden verwijderen maar slechts opsporen,....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan