ccleaner of easycleaner?

• Onderwerp starter Onderwerp starter peer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
Ik kom op het forum regelmatig tegen om de pc te scannen om overbodige bestanden te verwijderen etc. Meestal wordt dan aanbevolen om ccleaner te gebruiken. Nu heb ik zelf easycleaner en dat gebruik ik regelmatig. Zijn deze twee programma's vergelijkbaar of is het ene beter dan het andere en waarom dan?

Laatst bewerkt:
XP home

edit: en op mijn laptop waar ik het ook gebruik, XP prof

Laatst bewerkt:
Dan Regcleaner 4.3 van Jouni Vuorio gebruiken. Veilig en goed.
Alleen de handelingen uitvoeren die hier worden beschreven. Simpel en uitstekend!
[edit] is niet het directe antwoord op je vraag, maar gaat verder dan het antwoord ;) :D [end edit]

Laatst bewerkt:
Dan Regcleaner 4.3 van Jouni Vuorio gebruiken. Veilig en goed.
Alleen de handelingen uitvoeren die hier worden beschreven. Simpel en uitstekend!

Alleen... CCleaner en EasyCleaner kunnen veel meer dan alleen het register opschonen, dus die vergelijking gaat niet op!

Correct!

Maar overbodige registerbestanden verwijderen is prio 1, overbodige bestanden verwijderen is m.i. een nutteloze bezigheid.

de naam Jouni Vuorio komt mij bekend voor. Die heeft toch easycleaner geschreven? of ben ik in de war met programma's als ad-aware etc?

Wanneer ik easycleaner gebruik dan schoon ik soms wel bestanden op, maar het register sla ik nooit over. Ik had wel door dat dat het belangrijkste is. Opschonen van (temp)bestanden, cookies etc kan ik ook wel via de browser.

Wordt de vraag dus anders.. is er verschil in de kwaliteit bij het register opschonen tussen de twee?

overbodige bestanden verwijderen is m.i. een nutteloze bezigheid.

Ach, heb hier regelmatig PC's ter reparatie waar een flink aantal Gb's aan temp files op staan, ontelbare nutteloze cookies, volgelopen temp internet files en ga zo maar door.

Toch wel handig en nuttig om die simpel te kunnen verwijderen

Nuance:
Tempfiles / schijfopruiming etc. etc. doe je toch 1x per week of zo met de XP / Vista systemtools en / of browser?
En als je software verwijdert op de "nette" manier, check dan altijd de oorspronkelijke mapjes of die idd. leeg en ook wég zijn. (in de verkenner) Derhalve een nutteloze bezigheid om daar externe software voor te gebruiken.
Jouni zorgt (uitstekend) voor de rest.

Laatst bewerkt:
Nuance:
Tempfiles / schijfopruiming etc. etc. doe je toch 1x per week of zo met de XP / Vista systemtools en / of browser?
En als je software verwijdert op de "nette" manier, check dan altijd de oorspronkelijke mapjes of die idd. leeg en ook wég zijn. (in de verkenner) Derhalve een nutteloze bezigheid om daar externe software voor te gebruiken.
Jouni zorgt (uitstekend) voor de rest.

Maar wanneer je dan een programmaatje hebt die het allemaal vanuit een venster kan is dat toch niet zo onhandig? Het is overigens verhelderend dat het vooral over het register gaat, dat had ik intiutief wel door maar wordt door jou bevestigd.

Nuance:

Jij en ik misschien wel, maar voor de doorsnee computeraar zijn dit soort programma's allebei makkelijk en goed.
Met 1 klik alles weer redelijk schoon en op orde!

Ok. (Ik ben nu eenmaal "fan" van Jouni: nooit problemen, altijd perfect werkend.)

Laatst bewerkt:
Jij en ik misschien wel, maar voor de doorsnee computeraar zijn dit soort programma's allebei makkelijk en goed.
Met 1 klik alles weer redelijk schoon en op orde!

Tot die vooronderstelling kwam ik dus juist ook...;)

Dan toch weer terug naar mijn oorspronkelijke vraag. Maakt het nog uit welk van de twee door mij genoemde programma's?

Onderzoek alles en behoud het goede.........ofwel.............probeer ze zelf. :)

Tsja,

Ik moet zeggen, ik heb ze beide gebruikt en kreeg het idee, maar dat kan ik niet met feiten staven, dat CCleaner nog iets grondiger te werk gaat dan Easy Cleaner.

Maar in de diverse testen komen beide programma's er goed van af

Dan denk ik dat het al met al niet zoveel uitmaakt. Het was maar een vraag die opkwam na wat grasduinen op het forum. Ik laat dat easycleaner maar staan op mijn computers omdat ik er aan gewend ben. Ik wacht nog even voor ik de vraag op opgelost zet. Misschien zijn er ook nog anderen die nog wat (interessants) willen melden.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan