CCleaner Professional – Prestaties optimaliseren

Katz85

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Het betreft een ASUS Vivobook OLED X1505VA-L1647W met Windows 11. Mijn probleem is dat ik vind dat de batterij te snel leeg loopt. Zoals je kan zien in in CCleaner draaien er 8 processen op de achtergrond, waarvan er een paar de pc vertragen. Kan je deze zonder problemen in slaapstand zetten?Schermopname (2).png

Volgens mij kan dat zonder problemen. Ze worden weer opgestart als je ze nodig hebt.
Je kunt de lijst onder Extra > Opstarten nalopen en daar de niet nodige items > Uitschakelen dan starten ze überhaupt niet mee op. Ze worden gewoon opgestart als je ze nodig hebt.

Tips
Energie-instellingen aanpassen:

Ga naar de energie-instellingen van je laptop en selecteer een energiebeheerschema dat is geoptimaliseerd voor batterijbesparing, zoals 'Batterijbesparing' of 'Energiebesparing'.

Verlaag de helderheid van het scherm:
Verlaag de helderheid van het scherm tot een prettig niveau.

Sluit onnodige apps:
Sluit alle apps of browsertabbladen die je niet actief gebruikt.

Schakel achtergrondprocessen uit:
Controleer Taakbeheer (of Activiteitenweergave op macOS) en sluit alle onnodige achtergrondprocessen of apps.

Stuurprogramma's en firmware bijwerken:
Zorg ervoor dat je stuurprogramma's en firmware up-to-date zijn, aangezien dit het energiebeheer kan verbeteren.

Verwijder onnodige randapparatuur:
Koppel alle USB-apparaten of andere randapparatuur los die je niet actief gebruikt.

Controleer op batterijverslechtering:
Als je laptop ouder is, kan de batterij verslechteren en minder lading vasthouden. Overweeg indien nodig een nieuwe batterij aan te schaffen. Overweeg een batterijkalibratie: Als je een onjuiste batterijwaarde vermoedt, kun je proberen de batterij te kalibreren.

Laatst bewerkt:
Gebruik je GlideX bewust?
Anders zou ik die volledig verwijderen.
Evenals OneDrive, maar dat is persoonlijk.

Terug
Bovenaan Onderaan