CCleaner troubles

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Er wordt op het forum al een tijdje lovend gesproken over CCleaner, maar dit programmaatje veroorzaakt toch enkele problemen op mijn pc.
Zolang ik het programma alleen laat schoonmaken bij het opstarten is er niets aan de hand.
Maar als ik gescand heb op problemen (of die nu gevonden worden of niet) reageert Windows Verkenner traag en loopt soms zelfs helemaal vast. Ik heb dit meerdere malen geprobeerd en het staat vast dat het aan CCleaner ligt.
Na zo'n scan loopt ook de registereditor geheid vast als ik een registerbestand wil exporteren - blijkbaar doet CCleaner tijdens die scan dus iets raars met het register.
Dit gebeurde ook al bij een eerdere versie van CCleaner.
Allemaal niet zulke enorme problemen, want ik kan zo'n scan natuurlijk vlak voor het afsluiten vam de pc doen.
Toch vraag ik me af of meer mensen dit soort dingen hebben gemerkt.
Het is natuurlijk heel mooi dat CCleaner zo snel werkt, maar als dat met zulke brute kracht gebeurt dat het register erdoor van slag raakt, hou ik me toch maar bij DiskCleaner of EasyCleaner.

Guus.

Mmmmmmmmmmm.
Nog niets van dat alles waar je over schrijft bemerkt.
Niet op m'n laptop, desktop of andere ruim 40 PC's van vrienden en kennissen waar ik het inmiddels op heb geinstalleerd.

Ik merk zojuist nog iets dat zich na een scan op problemen voordoet.
Wanneer ik daarna RegCleaner draai, heeft dat programma ruim twee keer zoveel tijd nodig om het register te scannen dan normaal.
Hetzelfde geldt voor de registerscan van EasyCleaner.
Zoals gezegd doet CCleaner blijkbaar toch iets raars met het register.

Guus.

Laatst bewerkt:
Had dat ook al gemerkt.

Gebruik CCleaner alleen voor het verwijderen van achter gebleven bestanden.

Werk nog steeds het liefst met Regcleaner als het om het register gaat.

Eric.

P.S. Is de enige die me nog nooit in steek heeft gelaten.

En nog iets vreemds tijdens het scannen op problemen: de voortgangsindicator loopt tot ongeveer 10% en springt dan direct naar 25% vanwaar hij weer normaal doorloopt.
Scan ik daarna nog een keer dan loopt hij normaal van 0 naar 100%, maar dan blijft hij bij 25% weer een tijdje hangen.
Ik denk dat ik CCleaner voortaan de boel maar laat opruimen bij opstarten - om mijn register schoon te houden gebruik in RegCleaner en EasyCleaner wel. :)

Guus.

Ik zal Ccleaner eens wat beter in de gaten houden.
Zodra ik ook iets dergelijks bemerk, laat ik het weten.

Geplaatst door A.J.
Ik zal Ccleaner eens wat beter in de gaten houden.
Ik heb al verschillende testjes gedaan.
Het gaat alleen om de optie Scannen naar fouten - de normale schoonmaakfunctie levert geen problemen op.
Ook maakt het niets uit of je CCleaner bij opstarten laat schoonmaken of niet - in beide gevallen levert Scannen naar fouten de genoemde problemen op.

Guus.

In ieder geval erg bedankt voor de waarschuwing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan