Ccleaner

• Onderwerp starter Onderwerp starter brum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brum

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
hoi heb via ccleaner een problemen scan laten doen ,vond veel oude keysleutels en bescadegingen aan oude programmas ,waarvan de meeste verwijderd zijn!!
eh hoe kan ik dit verwijderen ,moet ik vinkje weghalen ervoor en fouten laten herstellen ,of juist degene waarom gaat vinkje voor laten staan?
en eh wilde er een kopie van maken maar kan op geen enkele wijse dit lijstje opslaan!!
, heb de cleaener nog aanstaan met de lijst voor me!
au een paar tips graag:o
moet bepaalde dingen verwijderen heb sinsgisteravond prblemen met java,die wordt ineens niet meer herkent heb deze giteravond opnieuw gedownloadt en geinstalleerd+flash en schockwave players ,speel nu weer 2 uurtjes en in eens java niet meer herkend ,zou ie corrupt kunnen worden gemaakt misch is nu 3 keer achter elkaar,?
vandaar de scan van Ccleaner hadt laten doen!

Laatst bewerkt:
Bij het onderdeel Problemen ( van de problemen-scan ) staan er standaard vinkjes voor, die moet je daar houden en daarna klikken op Herstel geselecteerde fouten.
Dan krijg je een scherm waar je een register-bestand ( .reg ) kan laten maken, een soort kleine back-up voor de zekerheid.
Is dat gebeurt, dan klik je op Herstel alle geselecteerde fouten.

Verwijder Java eens helemaal van je pc, en installeer hem daarna weer van de officiele Java site. Dit is de directe download naar de offline installatie.

hoi hoi :thumb: bedankt is goed gegaan en die link van puppy met de uitleg van register bestanden toppie kan niet beter zeggen!:thumb:
wou alleen dit nog weten weten hoe kan ik me backup lijst kan bekijken zonder deze weer in het register te moeten plaatsen?gewoon bekijken en als nodig is voor vragen ofzo op forum kan posten!

Bij vragen.......gewoon op het forum plaatsen.

Backup lijst bekijken?

Je hebt de reg-bestanden ergens opgeslagen in een map, als je die map opent zie je alle bestanden die je hebt gemaakt als back-up bij CCleaner.

Bij het onderdeel Problemen ( van de problemen-scan ) staan er standaard vinkjes voor, die moet je daar houden en daarna klikken op Herstel geselecteerde fouten.
Dan krijg je een scherm waar je een register-bestand ( .reg ) kan laten maken, een soort kleine back-up voor de zekerheid.
Is dat gebeurt, dan klik je op Herstel alle geselecteerde fouten.

Verwijder Java eens helemaal van je pc, en installeer hem daarna weer van de officiele Java site. Dit is de directe download naar de offline installatie.

:rolleyes: eh klinkt misch raar ,mar daar ben ik het niet mee eens ,dat kan misch verschillen per pc ofzo ,eh zal het uitleggen wat er gebeurde met java!
ik speel heel vaak spelletjes via een site ,eergisteren ,ging alles al trager lopen in het spel ,later na opnieuw inlogge ,werd java ineens niet meer herkend als bedrijfsgerchtigde zeg maar!dus heb java verwijdert(terwijl de 1 op na nieuwste java had +update9)en weer gedownload via de site van sun web,daarvandaan installeert ie direct zonder zich eerst op bereublad te plaatsen!dit ging bij mij telkens mis geloof ik ,en de update 10 moest er bij meegaan,deed ie niet,dus dit 3 x hebben gedaan ,was ik het zat,bleef maar aangeven geen officiele java had!terwijl dit wel zo was ,nageken op de c schijf bij prog verwijderen en toevoegen was netjes legaal en bekend!
heb toen java weer verwijderd en de map in programma file ook verwijderd en daarna ccleaner erover heen!Heb toen de java gedownload van de spelletjes site waar ik altijd speel ,deze ging al anders met installeren ,op bereublad en dan installeren! bij installeren ,ging het ook al anders,deed vooraf al een configuratie met firefox en netscape(kan zijn ik netscape hadt moeten uitvinken ,per ongeluk vergeten,firefox aangelaten,gebruik zelf firefox voor het spelen op die site!)
en installeerde zich perfekt met update 10 erin ,is nu dus up to date !
wil nog gaan navragen waar dit mee te maken heeft!en wanneer update 10 in release is gekomen ;)

Laatst bewerkt:
Backup lijst bekijken?

Je hebt de reg-bestanden ergens opgeslagen in een map, als je die map opent zie je alle bestanden die je hebt gemaakt als back-up bij CCleaner.

eh opgeslagen bij mijn documenten ,misch in een aparte map doen beter is dan?:o

Naja, het is in iedergeval gelukt.:thumb:
Maar, elke nieuwste Java die je download en installeert is dezelfde Java.
Alleen de installatie gaat soms anders. Soms een online ( directe ) installatie en soms een offline ( met bestand op bureaublad ) installatie.

En ja, ik zou een andere map maken, binnen Mijn Documenten, en dan een duidlijke naam geven, bijv. Back-up.
En wat bedoelde je nou precies met back-ups bekijken?
Back-ups kan je binnen CCleaner niet bekijken, je kan dus niet bekijken wat er in de back-up zit binnen CCleaner.
Dit is gedeeltelijk met Kladblok mogelijk. Dubbelklik je op het .reg bestand, dan krijgt de Register-editor de opdracht om iets toe te voegen of te verwijderen aan het register.

Laatst bewerkt:
Naja, het is in iedergeval gelukt.:thumb:
Maar, elke nieuwste Java die je download en installeert is dezelfde Java.
Alleen de installatie gaat soms anders. Soms een online ( directe ) installatie en soms een offline ( met bestand op bureaublad ) installatie.

En ja, ik zou een andere map maken, binnen Mijn Documenten, en dan een duidlijke naam geven, bijv. Back-up.
En wat bedoelde je nou precies met back-ups bekijken?
Back-ups kan je binnen CCleaner niet bekijken, je kan dus niet bekijken wat er in de back-up zit binnen CCleaner.
Dit is gedeeltelijk met Kladblok mogelijk. Dubbelklik je op het .reg bestand, dan krijgt de Register-editor de opdracht om iets toe te voegen of te verwijderen aan het register.
:) ik denk je goed begrijp met bovenste deel ,ik hatd voor de online versie gekozen en voor niet de offline versie ,hier kan het goed ingezeten hebben met java!

en eh een map heb ik intussen gemaakt ,ik deed dus ook wat je hierboven vertelt ,klikte dubbel op het bestandje ,dacht dan de lijst te zien ,maar gaf ie om de registor-editor registers terug te plaatsen ,en dat wilde ik niet ,normaal sla ik dit op in me afbeeldingen ,gekopieerd of via kladblok,en klik 1 x en zie je de lijst!
ik denk bij backup maken niet in mijn documenten hadt moeten plaatsen misch?(kopieeren ging ook niet namelijk )
dacht als deze is opgeslagen je het zo weer kon bekijken,door 1 klik op de map ,en eventueel kopieeren ofzo!eh hoop nu beter uitgelegd te hebben!

Laatst bewerkt:
de back-up van ccleaner zijn de register instellingen zonder dat er iets mee gedaan is.
Als je na de behandeling er op klikt dan wordt alles weer terug gezet zoals het was.
Het bekijken van dit register gaat helaas niet.

Je kan ook niet zien, wat er allemaal in de back-up staat, of welke sleutels er verwijderd zijn.
Die back-ups zijn er alleen voor bedoeld, voor als je problemen hebt, dat je dan die wijzigingen in het register weer kan veranderen, naar voor de wijziging.
Als je verder geen problemen hebt, hoef je er toch ook niks mee te doen?

Je kan ook niet zien, wat er allemaal in de back-up staat, of welke sleutels er verwijderd zijn.
Die back-ups zijn er alleen voor bedoeld, voor als je problemen hebt, dat je dan die wijzigingen in het register weer kan veranderen, naar voor de wijziging.
Als je verder geen problemen hebt, hoef je er toch ook niks mee te doen?

oke bedankt voorzover,heb gelukkig de backups opgeslagen,heb wel nog een vraag , via de reg cleaner , hij vind veel Debug ,eh wat is dit ,of wat doet het,kan ik het zo verwijderen?:o
out.php

en eh heb nog niks gedaan hier en doe het ook niet zomaar,maar asl ik niks verder wil doen hier kan ik dan gewoon op exit klikken ,zodat weeer in de menu van reccleaner kan komen voor alleen schoonmaken van oude registers?

Laatst bewerkt:
Bij dat scherm niks doen.
Alleen dit:

Bij Regcleaner ( Jouni Vuoro ) moet je alleen het volgende gebruiken Tools --> Registry Cleanup --> Do Them All.
En na de scan Select --> All en dan Remove Selected. En daarna Exit.

hoi heb via ccleaner een problemen scan laten doen ,vond veel oude keysleutels en bescadegingen aan oude programmas ,waarvan de meeste verwijderd zijn!!
eh hoe kan ik dit verwijderen ,moet ik vinkje weghalen ervoor en fouten laten herstellen ,of juist degene waarom gaat vinkje voor laten staan?
en eh wilde er een kopie van maken maar kan op geen enkele wijse dit lijstje opslaan!!
, heb de cleaener nog aanstaan met de lijst voor me!
au een paar tips graag:o
moet bepaalde dingen verwijderen heb sinsgisteravond prblemen met java,die wordt ineens niet meer herkent heb deze giteravond opnieuw gedownloadt en geinstalleerd+flash en schockwave players ,speel nu weer 2 uurtjes en in eens java niet meer herkend ,zou ie corrupt kunnen worden gemaakt misch is nu 3 keer achter elkaar,?
vandaar de scan van Ccleaner hadt laten doen!
Echt een aanrader ook de java tip is een goede ik kan niet anders zeggen Thanks .nixs:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan