CCTV Harddisk recorder benaderen vanaf buiten netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennetje1980

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2010
Ik heb een cctv harddisk recorder geinstalleerd voor de beveiliging van mn huis.
Nu kan ik in mijn lokale netwerk inloggen via IE op ip 192.168.1.100 via poort 2150
Nu wil ik ook dat als ik elders in het land ben, op elke willekeurige pc kan inloggen op de DVR.
Dus als ik in IE mijn IP adres intik, dat ik kan inloggen via de webbrowser op mn DVR.
Ik heb gelezen dat ik dan iets met protforwarding moet doen, ik heb een WRTG54 router van Linksys.
Hier heb ik al aangegeven dat poort 2150 moet worden doorgelinkt naar 192.168.100
maar ik krijg het nog niet aan de praat, wie kan mij helpen ?
Hieronder staan de instellingen van de DVR
ipdvr.png

De WRTG54 is toch alleen een router en geen modem? Je zult dus waarschijnlijk ook in je modem de poort door moeten sturen naar je router, tenzij je in Bridge mode werkt en het publieke IP adres zich op de WAN poort van je WRTG54 bevindt.

Ik heb UPC en mijn utp van het UPC modem gaat regstreeks naar de WAN poort van mn router

4 zaken:
a. Er is een verschil tussen porttriggering en portforwarding. Jij moet portforwarding hebben, die in de webinterface van de WRT54g te vinden is onder Applications & Gaming -> Port Range Forward
b. op de wrt54g: Heb je het vinkje bij de portforwarding-regel wel aangezet? Zonder het vinkje is de portforwarding niet actief
c. Heb je op Save Settings gedrukt na je aanpassingen?
d. Heeft de WRT54g wel intern het ip-adres 192.168.1.254? Bij mij heeft hij (bijv.) 192.168.1.1
Is 192.168.1.254 niet het ip-adres van de WRT54g, dan zul je in de tcp/ip instellingen van je CCTV het juiste ip-adres van de WRT54g moeten gaan invullen bij Standaardgateway.

Om je een beetje op weg te helpen heb ik door jou benodigde portforwarding even 'nagespeeld' op mijn WRT54g. Zie bijlage.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• cctv_wrt54g.JPG
    cctv_wrt54g.JPG
    67,1 KB · Weergaven: 379
Laatst bewerkt:
Ok mijn router heeft als adres 192.168.1.1 dus ik moet heb nu in mijn cctv recorder de gateway op 192.168.1.1 gezet
En het werkt !
dank u !!

Goed dat je schermafdrukken en andere informatie bij je startposting had aangegeven, daarom kon ik gerichte vragen stellen. :thumb:

Fijn dat je ermee geholpen bent.

Graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

tevroeg gejuicht, ik krijg nu conflicten in minn recorder.

Nogmaals

IP adres router is 192.168.1.1

IP adres DVR is 192.168.1.100
Gateway is 192.168.1.1
DNS is 192.168.1.254
Poort 2150

Portforwarding 2150 naar 192.168.1.100 enabled.

ik kan nu vanaf IE mijn recorder niet meer benaderen via het IP adres

Kijk, wat me al opviel is dat je op de CCTV een vast ip-adres hebt ingesteld dat (normaal gesproken) het eerste ip-adres is dat wordt uitgereikt aan pc's/laptops etc. die verbinden met de router voor Internet-toegang.

Als je inlogt op je router, dan kun je nakijken of de DHCP server functionaliteit aanstaat ("Enable") én vanaf welk ip-adres er ip-adressen worden uitgedeeld. Standaard begint de uit te delen ip-reeks vanaf 192.168.1.100, wat hetzelfde ip-adres is als dat je op je CCTV had ingesteld. Je kunt daarmee ip-adresconflicten creëren...

Is dit inderdaad zoals het ook bij jou staat, zet de startwaarde van de DHCP reeks op 192.168.1.120 en herstart alle pc's/laptops/ipads/iphones etc. die (draadloos en bedraad) verbonden zijn met de router (ook de pc waar je nu op werkt). Die pc's zouden na de herstart een ip-adres moeten hebben van 192.168.1.120 of hoger (zoals 192.168.1.121 etc.), maar nooit 192.168.1.100 die je vast hebt ingesteld op je CCTV.

Probeer daarna eerst via je lokale netwerk te verbinden met de CCTV en als dat (weer) werkt, ook van buitenaf. [Zoals je merkt heb ik het ip-adres van de CCTV ongewijzigd gelaten.]

Zodra alles weer werkt, en je had evt. nog méér portforwarding ingesteld dan alleen naar de 'website' van de CCTV, dan zul je de portforwarding naar de andere apparaten/pc's nog even moeten aanpassen aan de nieuwe ip-adressen die die apparaten/pc's van de WRT54g gekregen hebben. De portforwarding naar de CCTV kan gewoon blijven zoals die is, want het ip-adres van de CCTV is vast ingesteld.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
jij bent echt goed !!
top dat was inderdaad, hij ging uitdelen vanaf 192.168.1.100, ik heb het aangepast en alles gereboot, en nu werkt het Dank je wel man !

Mooi dat het gelukt is, en bedankt voor de terugmelding en de complimenten. :D

Tijs.

Hallo dnties,

Ik zie aan de vorige post dat je er veel verstand van hebt (in ieder geval veel meer dan ik :)). Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Ik heb een cctv recorder en een speedtouch modem.

Heb je voor mij ook een tip hoe ik van buitenaf contact kan krijgen? Nu is de cctv nog niet aangesloten. Het liefst doe het het draadloos. Ik weet dus wat ik moet doen om het werkend te krijgen. Ik zag dat ik in de cctv een IP adres, netmask en een gateway adres kwijt kan.

Ik heb het gateway en netmask adres van de modem overgenomen. wat zou ik bij het IP adres moeten invullen? het IP adres van de modem of van de cctv. En wat zou ik verder in de modem nog moeten instellen?

Ik hoop wat van je te horen. Of iemand anders die mij op weg kan helpen.
Met vriendelijke groet,

Sander

@sander11: Wat je moet doen is kijken in de router welk ip-adres die heeft en vanaf welk ip-adres het DHCP gedeelte ip-adressen uitdeelt aan pc's/laptops/pda/smartphone.
Dan stel je op die cctv in een ip-adres dat niet gelijk is aan het ip-adres van de router én dat ook niet valt in de reeks ip-adressen die wordt uitgedeeld door de router.

Even een simpel voorbeeld:
Ik heb een Linksys 54g (draadloze) router met de volgende gegevens:
ip-adres: 192.168.1.1
subnetmasker: 255.255.255.0
DHCP-gedeelte v.d. router deelt ip-adressen uit: vanaf 192.168.1.100 t/m 192.168.1.254

Dat betekent dat de volgende instellingen gebruikt kunnen worden voor netwerkprinters, cctv etc.:
ip-adres: een ip-adres te kiezen uit de reeks 192.168.1.2 t/m 192.168.1.99
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.1.1

Stel dat ik én een cctv heb én een netwerkprinter, dan mogen die natuurlijk niet hetzelfde ip-adres hebben dat de ander heeft.
Dus ik zou (in mijn voorbeeld) kunnen kiezen als ip-adres voor de cctv: 192.168.1.2 en voor de netwerkprinter 192.168.1.3

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
@sander11: Als je de cctv al een vast ip-adres hebt ingegeven dat overeenkomt met de situatie in jóuw thuisnetwerk (zie vorige posting), en je bent nu toe aan het portforwarden, dan moet je als ip-adres waar naar toe geportforward moet worden het ip-adres van de cctv invullen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Dank voor je berichten. Ik ga straks een draadloze netwerkontvanger halen en ga je tips proberen. Je laatste berichtje begrijp ik niet helemaal want ik weet niet wat portforwarding is.

Groetjes,

Sander

Staat er eigenlijk al in: Als je goede tcp/ip instellingen op je cctv hebt ingesteld dan zou je de cctv vanaf je thuisnetwerk goed moeten kunnen bereiken.
Wil je nou (zoals ReneDirks wilde die deze discussiedraad begonnen is) óók hebben dat de cctv vanaf Internet te bereiken is, dan moet je (in thuisnetwerken) portforwarding gebruiken. Wil (of hoef) je dit niet, dan kan je wat hieronder staat negeren.

Technische uitleg portforwarding: hier, hier etc.

Handmatige instructies voor portforwarden (kies jouw type router uit onder het kopje "Thomson-Alcatel" en in de vervolgpagina de 'dienst' die je wilt portforwarden): www.portforward.com website
Handige software, die waarschijnlijk bij jouw type router ook werkt én de instructies van portforward.com niet nodig maken: Simple Port Forwarding[/urul]

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Ik heb de DVR aangesloten op mijn modem. Daarna heb ik het een IP adres gegeven dat buiten het bereik ligt van andere ip adressen.

Toen ik het IP adres vervolgens intypte, vroeg IE mij of ik een DVR viewer wilde installeren. Heb ik gedaan. Dat ging volgens mij niet helemaal goed want als ik nu weer naar het IP adres van de DVR wil, loopt IE vast.

Enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Ik ben dus nog niet aan forwarding toegekomen omdat dit nog niet werkt.

Sander

@sander11: Ik kan je daar niet mee helpen. Ik heb geen cctv, en dus ook de jouwe niet. ;)
Kijk op de website van de leverancier van de cctv voor verdere ondersteuning.

Tijs.

Hallo Tijs,

Ik zal eens kijken hoe dit op te lossen is. In ieder geval bedankt voor de gegeven tips.

Groetjes,

Sander

Hallo Tijs,

Het is mij gelukt om alles aan te sluiten. Welliswaar met hulp van een vriend die, naar later bleek, ook al met dit bijltje gehakt te hebben.

Groetjes,

@Sander11: Mooi dat het gelukt is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan