CD (alleen lezen) doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard69

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Op D staat mijn CD (alleen lezen)driver. Merknaam: E-IDE CD-956EAKV. Deze leest niet meer... (op E heb ik een CD brander, daar is niets mis mee).
Volgens 'hardware' (te vinden onder Configuratiescherm Windows) zou alles goed zijn??
Wat moet ik nu doen...??

gerard69 zei:
Op D staat mijn CD (alleen lezen)driver. Merknaam: E-IDE CD-956EAKV. Deze leest niet meer... (op E heb ik een CD brander, daar is niets mis mee).
Volgens 'hardware' (te vinden onder Configuratiescherm Windows) zou alles goed zijn??
Wat moet ik nu doen...??

Ja, dat in configscherm aangegeven wordt dat deze Cd reader ok is, wil niet zeggen dat de laser nog ok is. Maar IDE-kabel nog goed aangesloten ???? Zo ja, vermoed ik dat de CD lezer overleden is.

vanzwam zei:
Ja, dat in configscherm aangegeven wordt dat deze Cd reader ok is, wil niet zeggen dat de laser nog ok is. Maar IDE-kabel nog goed aangesloten ???? Zo ja, vermoed ik dat de CD lezer overleden is.

IDE-kabel??? CD driver zit in systeemkast...

gerard69 zei:
IDE-kabel??? CD driver zit in systeemkast...

Ja natuurlijk, maar de CD reader moet ook aangesloten zijn op het moederbord, en dat gebeurt via een IDE kabel

vanzwam zei:
Ja natuurlijk, maar de CD reader moet ook aangesloten zijn op het moederbord, en dat gebeurt via een IDE kabel

ooh,..je begrijpt 't al, erg technisch onderlegd ben ik (nog) niet.. maar,moet ik die systeemkast dan openmaken?, daar begin ik liever niet aan,
bedankt voor je antwoord trouwens

Dan moet je inderdaad de kast open maken. Ik vermoed toch dat de laser van de CD player het begeven heeft hoor. Ken je niemand, in je vrienden- of kennisenkring, die dat voor je kan doen? Want van hieruit, kan ik je nog moeilijk helpen dan.Moest het zijn, dat iemand het voor je kan doen, en er zijn nog vragen, post ze gerust in dit topic.

Succes verder.

vanzwam zei:
Dan moet je inderdaad de kast open maken. Ik vermoed toch dat de laser van de CD player het begeven heeft hoor. Ken je niemand, in je vrienden- of kennisenkring, die dat voor je kan doen? Want van hieruit, kan ik je nog moeilijk helpen dan.Moest het zijn, dat iemand het voor je kan doen, en er zijn nog vragen, post ze gerust in dit topic.

Succes verder.

bedankt, maar heeft het niet te maken met een of ander aansturingsprogramma....??

MainfrHolland zei:
Hoe oud is je CD-Rom? En heb je al eens een firmware update gedraaid? Volg deze thread eens:

http://club.aopen.com.tw/forum/viewmessage.asp?forumID=19&MessageID=72266

Geen suc6? Dan denk ik dat vanzwam het bij het rechte eind heeft - overleden.

MVrGr

MainfrHolland
November 2003. firmware update kom ik niet uit, op de site die jij mij gaf geen relevante, direkte info wat te doen (contact opnemen, ja, maar ff downloaden, ho maar..). volgens harware onder system zou het apparaat correct moeten werken.
o ja, als die 'stuk' is, moeilijk karwei om een nieuwe cd rom er in te zetten?? kosten??
nog bedankt voor je antwoord
gerard

Een CD Rom player ga je mi. niet meer vinden. Een DVD rom player wel uiteraard kosten +/- 20€. Kast open maken, 4 schroeven lossen, eruit nemen andere er in, kabels aansluiten en ok.

vanzwam zei:
Een CD Rom player ga je mi. niet meer vinden. Een DVD rom player wel uiteraard kosten +/- 20€. Kast open maken, 4 schroeven lossen, eruit nemen andere er in, kabels aansluiten en ok.
bedankt voor je heldere antwoord rudi!. die dvdrom player kan natuurlijk ook cd's afspelen? o ja, ik kan evt. ook een dvd brander aanschaffen, ik oriënteer me dan nog wel verder!
:confused: hoogstwaarschijnlijk is mijn cd rom player 'overleden'......:confused:
RIP (!)
bedankt een ieder

gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan