Cd audio Hapert!

Status
Niet open voor verdere reacties.

denseven

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Hoi , mijn computer hapert als ik een audio cd afspeel in windows en in winamp! ik heb al verschillende dingen geprobeert zoals van digitaal naar analoog, en de conversie verandert! hij doet dit dan ook bij elke cd! hij hapert dan ook niet egt maar meer een tikkend geluid!
heeft iemand hier ook last van gehad en kan iemand mij hier mischien mee helpen?
alvast bedankt!

ik kon by the way geen topic hierover vinden in de zoekmachine

als hij 'tikt' dan is er iets niet helemaal ok met je cd-rom speler. Heb je dit met alle cd's ?

Geplaatst door Rimsic
als hij 'tikt' dan is er iets niet helemaal ok met je cd-rom speler. Heb je dit met alle cd's ?

nee , want als ik er gewoon een spel in doe doet ie het perfect , en de cd-rom speler is nog geen half jaar oud!

Als je XP hebt, ga dan even naar Start>> instellingen >> configuratiescherm. Klik op het pictogram SYSTEEM.

Klik op het tabblad hardware en klik op de knop apparaatbeheer.
start-config-systeem-hardware.gif

Klap het onderdeel "besturing voor geluid, video en spelletjes" uit en kijk of er nergens geen gele uitroeptekens bijstaan.

Klik met rechts op het onderdeel audiocodecs en neem eigenschappen.
apparaatbeheer-Audiocodecs.gif

Zie je daar uitroeptekens of iets merkwaardigs?
Audiocodecs-eig.gif

James:)

Geplaatst door James007
Als je XP hebt, ga dan even naar Start>> instellingen >> configuratiescherm. Klik op het pictogram SYSTEEM.

Klik op het tabblad hardware en klik op de knop apparaatbeheer.
start-config-systeem-hardware.gif

Klap het onderdeel "besturing voor geluid, video en spelletjes" uit en kijk of er nergens geen gele uitroeptekens bijstaan.

Klik met rechts op het onderdeel audiocodecs en neem eigenschappen.
apparaatbeheer-Audiocodecs.gif

Zie je daar uitroeptekens of iets merkwaardigs?
Audiocodecs-eig.gif

nee er staat helemaal nix merkwaardigs bij!
zie bijlage!

Bijlagen

• test.jpg
    test.jpg
    60,2 KB · Weergaven: 60
Dat "tikkend geluid" noemen we clipping... maar wat daar precies de oorzaak van is, zou ik zo niet kunnen zeggen... misschien is de lens van je cd-lezer vuil? Hoe dit op te lossen weet ik niet...:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan