CD boot error

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeerMaster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Berichten
3
Mijn bedoeling was om dit al wat oudere systeem:
- Intel Celeron MMX 400 MHz
- 64 Mb RAM
- Win98se
- MoBo type: Chaintech 5TDM2
Op dit systeem wil ik dus WinXP gaan installeren.
Na dat ik in de bios ingesteld had dat er vanaf cd-rom moet worden opgestart, krijg ik de volgende melding bij het willen opstarten van de cd:

"CDBOOT: Cannot boot from cd - code: 5:"

Dit heb ik al geprobeerd om mijn probleem op te lossen:
- Andere WinXP cd gebruikt, geen resultaat
- Cd-speler op Master, Slave en Cable Select gezet, geen resultaat
- Op Google gezocht naar drivers voor MoBo en BIOS, geen resultaat
- Op Helpmij gezocht naar topics over dit probleem, geen resultaat

Wat kan ik hier aan doen of kan iemand mij helpen om dit op te lossen??? (De gebruikte WinXP-cd is origineel)
 
En als je van een bootdisk opstart met cd ondersteuning?
 
Geplaatst door BeerMaster

WinXP kan niet worden geinstalleerd in DOS-modus...
Hoezo niet? Het kan wel degelijk hoor.:)
Daarnaast denk ik dat Hangmat de opstartfloppy's van Windows XP(6 stuks) bedoeld. Hiermee krijg je hetzelfde als je vanaf cd-rom opstart.

Deze zijn eventueel te downloaden vanaf de volgende site:
www.bootdisk.com

Heb je mischien de mogelijkheid een andere cd-rom speler te proberen. Ik had het laatst ook, maar dan met "Code 4". Heb uiteindelijk een andere cd-rom speler ingebouwd, daarna kon ik wel vanaf cd-rom opstarten.
 
Het kan ook zo. Start op met een windows 98 bootdiskette met cd-rom ondersteuning. Ga naar de driveletter van de cd-rom. Tik daar in cd i386 en dan winnt.exe. De setup van windows xp zal nu starten.

Let even op of smartdrive ook wordt geladen op de diskette, anders duurt het hele installatieproces een uurtje of 6 ofzo.
 
Geplaatst door hangmat
Het kan ook zo. Start op met een windows 98 bootdiskette met cd-rom ondersteuning. Ga naar de driveletter van de cd-rom. Tik daar in cd i386 en dan winnt.exe. De setup van windows xp zal nu starten.

Let even op of smartdrive ook wordt geladen op de diskette, anders duurt het hele installatieproces een uurtje of 6 ofzo.

Opzich een hele goede oplossing :) jammer dat de installatie van WinXP blijft hangen bij het kopieren van bestanden. :(

-----------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is het mij wel gelukt om WinXP te installeren, het is echter geluk op een manier waar ik het eerst eigenlijk niet zo mee eens was. De reden waarom ik het hier niet mee eens was zal ik maar voor me houden. Dit is namelijk hoe ik het gefixt heb: eerst Win98 geïnstalleerd, vervolgens in Win98 de cdrom van Winxp opgestart en een nieuwe installatie gedraaid.

Toch iig allemaal bedankt voor de goede hulp... :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan