cd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nullenaar

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2002
Berichten
139
Ik gebruik mijn brander alleen zo af en toe om een cd 1 op 1 te kopieren.
Wat is nu het makkelijkste programma hiervoor.
Ik heb easy cd creator bijgeleverd gekregen maar krijg telkens buffer underrun problemen en dit kost me teveel cd's.
ik ben op zoek naar een gratis programma en geen demo of tijdelijke programma 's.
 
HOE kopieer jij 1 op 1, middels "on the fly" (zonder tussenkomst van de HDD) of "kopieer" je eerst een "image" naar de harddisk en brand je daarna naar CD ?
 
re

via cd copier van easy cd creator.
van alles geprobeerd langzaam en snel branden,eerst naar hdd hij blijft buffer underrunfout geven
 
ik ben bang dat een ander progje je niet zal helpen. Wat jij nodig hebt is een brander met b.u. bescherming.
 
maar niet voor lang................ :D :D :D

Welke versie ECDC heb je geinstalleerd ?
 
Da's niet wat ik hoopte voor je! Ik hoopte dat je 4 gebruikte want die "wil" niet met XP.

Ik val nu weer stil en ik ben bang dat ik stil blijf, vooral als je de info hieronder leest (wellicht allang bekend bij je ??) en met name de laatste alinea..................


Uit een link :

Welke schrijver moet ik aanschaffen, waarom heb ik problemen met het kopiëren, moet het SCSI zijn of is IDE ook goed, is de snelheid van belang, is 24 speed beter dan bijvoorbeeld 8 speed? Allemaal vragen, die stuk voor stuk van belang zijn voor het werken met een schrijver.
Het merk is eigenlijk niet zo van belang, hoewel, in de vakbladen kun je lezen welke merken boven andere worden aangeraden, dat is niet aan mij om te oordelen.
Problemen die zich voordoen bij het aansluiten van apparaten kunnen van zeer verschillende aard zijn.

Soms komt het doordat deze de zelfde poort willen gebruiken en dus een conflict veroorzaken (kijk bij 'mijn computer/eigenschappen/apparaatbeheer'). Bij SCSI systemen is bijvoorbeeld het LUN (Logical Unit Number) van belang, ook hier moet je opletten dat apparaten niet hetzelfde nummer gebruiken.

Als de apparaten juist zijn aangesloten volgt vaak een ander probleem, bij het kopiëren van cd's, het zogenaamde een-op-een kopiëren wordt het proces soms vroegtijdig afgebroken en daardoor is de kopie niet te gebruiken, dat heeft te maken met de data overdracht, een schrijver kan alleen werken als de buffer voldoende informatie bevat en dat is lang niet altijd het geval.

Ook dit kan verschillende oorzaken hebben:

De buffer van de schrijver is eigenlijk te klein en bij de minste geringste storing van de lezer opgebruikt
De Cd-speler geeft de benodigde informatie niet op tijd door aan de schrijver
Oplossing in beide gevallen, schrijf met een lagere snelheid.

Wat die snelheden betreft, daarin moet je onderscheid maken in:

Spinsnelheid, het ronddraaien van de cd, 12 speed, 24 speed en meer
Data overdracht, het doorsturen van de informatie tussen de apparaten
Bij veel van de IDE cd-spelers is dat laatste zeer gering en juist dat is van belang om een schrijver goed te laten werken (NB. In de loop van 1999 is de snelheid ook voor IDE spelers flink toegenomen, de Kenwood 72x TrueX is vaak zelfs sneller dan de meeste scsi spelers).

SCSI kent dit probleem in mindere mate omdat de meeste spelers onder dit systeem snel genoeg zijn.

Om bijvoorbeeld met 4 speed te kunnen kopiëren moet de speler tenminste 600Kb kunnen aanleveren, voor 8 speed 1.200Kb voor 12 speed 1.800Kb enz.

Kan je speler dat niet, dan kun je het beste via de hard disk kopiëren met behulp van een zogenaamd image (ISO) bestand, dat kun je dan later vanaf de hard disk naar de cd schrijven. Die zijn snel genoeg om de benodigde informatie op tijd aan de schrijver door te geven, hoewel... nou ja, uitzonderingen heb je altijd.


Bron : http://home.kabelfoon.nl/~uncle/tipntric/nl/doc004.html


Kan de brander niet "gewoon" defect zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Het eigen "brandprogramma" van WinXP wil nog wel eens conflicten opleveren met andere brandprogramma's.

Ga naar start/uitvoeren/msconfig/services en haal het vinkje weg bij "COM-service voor IMAPI"

Start opnieuw op en kijk of je probleem opgelost is!

Suc6.
 
Graag gedaan,
Maar ik probeer mee te blijven denken.............. :D

Heb je dit probleem pas sinds kort en wellicht pas sinds je XP en / of Servicepack 1 XP draait ? Dan zou een firmware update (op te halen bij de site van Samsung) soelaas kunnen bieden.........??

Als dat dan OOK niet werkt, dan rest je wellicht niets anders dan een telefoontje naar Samsung Nederland.
 
Het zou niet uit moeten maken, maar heb je het al met CloneCD of Nero geprebeerd. Download anders eens een try/versie van een of van beide en probeer het daarmee. Let op dat je niet zowel Nero als Easy Cd Creator op je PC zet, want dan is de kans op conflicten groot.
 
IIG als er nog garantie op je brander is, zeker niet firmwaren dan. De garantie vervalt meestal dan...
 
tja,

er ZIJN idd. fabrikanten die daar "moeilijk" over doen. Handig is idd. om het ff na te gaan............. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan