cd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjan amens

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2004
Ik heb een packetbell computer en die is laatst gecrast .

nu is hij wel weer top maar ik kan geen cd meer branden door dat hij me brander niet kan vinden. zegt hij
ik heb hier ook geen software van, dus kan hem niet op nieuw instaleren
wie weet iets

Zie je je brander wel in bv de verkenner? (dus dat windows hem zelf wel herkend).

Welke brandsoftware gebruik je? Als je Nero gebruikt kun je bv bij "recorder" de optie "choose recorder" aanklikken. Kijk eens of je brander daar wel bijstaat.

ik gebuik en gebruikte altijd easy cd creator 4 (adaptec)

nee hij staat niet bij mijn computer en ook niet bij verkenner

Heb je xp?? Normaal gesproken zou die je brander gewoon moeten herkennen.

Geef anders eens door welke brander je precies hebt en welke windowsversie (xp, 2000, ME , win98 enz).

Dan kunnen we kijken of we drivers voor het installeren van je brander kunnen vinden op de site van de leverancier van je brander.

Ik denk dat dat lastig achterhalen is aangezien windows je brander niet herkent.

Heeeeel misschien herkent dit programma hem wel http://www.belarc.com/free_download.html (downloaden, starten. Dan kom je op een soort internetsite, dan onder "drives" kijken bovenaan)

Dan ben ik bang dat de enige manier om erachter te komen is om je brander los te maken en kijken wat er op het apparaat zelf staat. Of eventueel een typenummer.

Via die gegevens komen we er ook wel achter wat voor 1 het is.

Anders ben ik bang dat het niet gaat lukken.:confused:

Hoe heb je hem de vorige keer geinstalleerd dan?

ik heb hem van een vriendin overgenomen toen hij 2 maanden oudwas omdat zei vertok naar het buitenland en alles was al geinstaleerd
ik zal kijken of ik iets van een nummer of code kan vinden
groetjes marjan

Heb misschien iets aan bijgaand zipje?

Als je EverestHome download (met Google zoeken) kun je ook meer gegevens achterhalen.

Laatst bewerkt:
Elisa, ik ben bang omdat windows hem niet herkent, dat Everest hem ook niet zal herkennen. Belarc doet namelijk ongeveer hetzelfde.:)

Dat wordt dan wel heel erg lastig.
Hoe kun je nou firmware zoeken voor een cd-rom/brander die niet bestaat??

Nou ja, proberen kan altijd! Ik blijf optimistisch
:D

Meestal zit er wel een stickertje op het apparaat zelf met de gegevens.(typenummer, serienummer, merk)

Als Marjan het aandurft kan zij de pc openschroeven (wel uitzetten natuurlijk :D ).

Als je voorzichtig te werk gaat kan er niets fout gaan. Mijn pc staat bijna altijd open :o voor allerlei tests.

Als hij wel in apparaatbeheer staat met een uitroepteken, dan kunnen we nieuwe drivers gaan zoeken.

Laatst bewerkt:
Marjan,

Ik heb de hele procedure doorgelopen voor een account :D Ik zal je het bestand via de gewone mail sturen van 800 kb. Deze is voor win98

Hopelijk werkt hij. Zou je mij via het knopje "email" onder mijn bericht je emailadres willen doorgeven? Voor op het forum is het bestand te groot.

Laatst bewerkt:
Ik heb de hele procedure doorgelopen voor een account
LOL, dat is ECHT een procedure maar je zult er nog veel plezier van hebben.

Klopt, ik gebruik driverguide al jaren, maar eerst voldeed gebruikersnaam drivers, en wachtwoord all.

Maar het is een hele handige site inderdaad.

Ik heb een bestand gevonden en ik hoop dat deze goed is voor de brander. Ik heb nog geen reactie gehad via de mail. Ik wacht het af.

(geheugensteuntje voor mijzelf: bestand heet raw_243_2.exe)

Helaas heeft het bestandje niet geholpen. Als iemand nog een idee heeft??

Staat hij wel in apparaatbeheer met een uitroepteken? Als hij daar niet staat is er iets anders aan de hand.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan