CD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herder

Verenigingslid
Lid geworden
18 aug 2005
Berichten
88
Hoi,

heb van de week muiziek gebrand. En van LimeWire, maar die CD kan ik niet op de normalen manier afspelen:(

Ik had die CD gebrand met de bedoeling dat ik hem ook in me auto kan afspelen maar niet is mider waar:8-0:

Ik heb voor dat braden, de CD-R gebruikt of zijn daar andere CD'S voor om te branden.

Wie kan mij daar mee helpen?


Herder
 
Heb je de muziek wel als wav gebrand. Als je muziek download van bijv. limewire krijg je die meestal in wma of mp3 op je HD te staan. Als je audio systeem in auto of in huis geen mp3 of wma ondersteunt krijg je geen bit geluid vanaf dat schijfje. Via Nero kan je wel de omzetting van mp3 > WAV doen.
Verder kan het zijn dat je audiosysteem geen gebrande disks kan lezen.
 
even voor de duidelijkheid: ik neem aan dat je het over muziek in mp3-formaat hebt, die je vervolgens in een "gewone" cd speler wilt afspelen.

Ik weet niet wat voor brandprogramma je hebt gebruikt, maar met Nero of EasyCDCreator kun je de optie udio-cd" aanzetten voordat je de compilatie gaat samenstellen.
Deze instelling zorgt ervoor dat willekeurige compressie formaten worden geconverteerd naar .cda bestanden, die afspeelbaar zijn in een normale cd speler.

Als je een autoradio hebt die (ook) mp3 ondersteund, kan je gewoon een data (ISO) cd maken.

Verder kan het zijn dat je autoradio de cd's niet kan lezen. Dit komt nogal eens voor bij wat oudere cd-spelers. Heeft meestal te maken met de reflectie van de laser op het oppervlak van de cd. Neem indien mogelijk cd's met een zilveren oppervlak, en een kleurloze onderkant.
Ik gebruik zelf altijd cd's van Philips CDR-80, nog nooit problemen mee gehad in welke speler dan ook.
 
1. Kies steeds voor de optie Audio CD.
Dan worden je bestanden omgezet naar onzichtbare wav-bestanden die geïndexeerd worden via de kleine .cda-bestanden... de .cda is dus eigenlijk een snelkoppeling naar de onzichtbare WAV.

Je hoeft je MP3tjes NIET eerst om te zetten naar WAV. Dit doet je brandprogramma zelf...

2. Kies een LAGE brandsnelheid. Hierdoor kan de laser dieper inbranden op je CD en verhoogt dit dus de compatibiliteit.

James:)
 
Hallo allemaal,

Eerst bedankt voor jullie reacties, en van mijn kant sorry dat ik zo laat regeren.En ik had voor dat braden dat programma "Pinnacle Instant cd/dvd ,suite, version 8 se.

Het is voor mijn de eerst keer, maar kan beter een ander programma gebruiken dan :(

gr. Herder
 
Neen, het is vooral belangrijk dat je de juiste optie aanduidt in dat programma.

Staat er nergens de mogelijkheid om een Audio CD of een Muziek CD aan te maken?

James:)
 
Geplaatst door James007
Neen, het is vooral belangrijk dat je de juiste optie aanduidt in dat programma.

Staat er nergens de mogelijkheid om een Audio CD of een Muziek CD aan te maken?

James:)

als ik een paar nummers uit gezocht heb, en dan naar de mediatheek en klik dan op Exp. iconje dan wordt van. Naar Windows media Player gestuurd.

Dan doe ik iets verkeerd maar wat?

Dan heb ik de alleen maar keuz om te branden...
 
Weetje, misschien zou een Nero wel iets voor je zijn? Het is een heel goed en makkelijk brandprogramma.

Ik geef niet graag alternatieven, maar uit deze situatie geraak ik ook niet wijs, dus misschien overschakelen naar een deftig brandprogramma als Nero?

James:)
 
weet je of die nero in het Nederlands is?

Kun je daar op ook DVD branden.. ja ik vraag het omdat niet zo thuis ben in die dingen....
 
Nero is er idd in het nederlands en je kan er ook mee op DVD's schrijven.

James:)
 
Bedankt dan voor je raad, ik denk er wel over na.

misschien hoor nog wel van
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan