cd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

violet

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2006
Hallo
Misschien kunnen jullie mij helpen, ik heb sinds kort een andere computer met dvd brander.
Nu wilde ik mijn eerste cd branden met Nero maar halverwege stopte hij ermee.
Nog een keer geprobeerd en nog een keer maar iedere keer stopt hij halverwege.
Het duurt dan minstens 10 minuten voordat ik weer iets kan doen, hij slaat helemaal vast en daarna aangeeft dat het een fout is
Iemand enig idee. ik ben echt een leek op dat gebied, bedankt alvast
Ik heb windows xp

meer info is gewenst
zo als nero versie nummer .
heb je nero al eens geupdated naar laaste bekende,
versie kan je gratis downloaden van www.nero.com
doe je nog wat anders er me onder het branden ?
heb je andere cd media geprobeerd ?

Ik heb inderdaad de update van Nero gedownload ik heb Nero 6, bij Nero stopt hij bij 22 procent, ook na de update.
Ik heb het ook via het windows menu geprobeerd maar hij dan en zegt er is een fout opgetreden en stopt ermee.
Het lijkt wel of het aan de cd brander ligt maar ja ik heb daar geen verstand van, maar Nero doet alles wat ie moet doen, ik heb ook al verschillende cd's geprobeerd en ook verschillende dvd's maar het lukt niet, rara

hmm zit toch iets niet goed
ok doe het volgende.
1 uninstall nero helemaal
dan herinstalleer je nero weer + de update die je had gedownload.
ook zou ik zegen probeer een andere cdr kan zijn dat je brander de sc media niet,
goed ondersteun

Oke ik heb gedaan zoals je geschreven hebt maar helaas zonder resultaat.
Weer precies hetzelfde, ik heb nog even een andere dvd gehaald bij iemand maar nee hoor, hij stopt weer.
Nog meer ideeën??

is het nu een cd of dvd nu is het wat onduidelijk geworden ?
als je een cd brand moet je em ook op cd zeten in nero doe je een dvd dan op dvd zeten.
anders kan dat al de oorzaak van dat raare probleem zijn namelijk :p

sorry ik bedoel cd, ik heb nl ook een dvd geprobeerd en natuurlijk heb ik hem toen wel op dvd gezet

wat voor type brander is het staat meestal van voor op het plaatje

Toshiba CD/DVDW SD-R5372 Locatie 1

Er zit er nog een in en dat is een:

Toshiba DVDRom SD-M192 Locatie 0

Hoop dat je dit bedoelt?

violet zei:
Zijn jullie mij vergeten of weten jullie het ook niet meer??

Dacht dat het een duoloog was, en wilde mijn vingers er niet aan branden.:)

Mogelijke oorzaken, hou je vast;

Drivers van het moederbord, de chipsetdrivers, ga naar de leverancier van de computer of moederbord en haal deze daar op.
De firmware van de brander is niet top en moet worden geupgraded, ga naar de fabrikant van de drive en haal ze op.
De drive werkt niet op UDMA, kijk in apparaatbeheer bij de controller waar deze drive aanhangt, of deze op UDMA draait.
De kabel van deze device is niet top, vervangen.
De aspi drivers zijn niet geinstalleerd, haal deze op bij Adaptec.
Het intern geheugen is niet goed, draai een memtest, te halen bij memtest86.com.

Werk ze.:(

Maare, als een andere computer betekent, nieuwe computer, dan heb je misschien garantie, kunnen die het oplossen.

Zoals ik al zei ik ben een leek en heb absoluut geen idee wat je bedoelt, de computer is een jaar oud, nooit gebruikt, ik heb hem geerfd,
Sorry maar ik begrijp er helemaal niets van.
Maar bedankt voor je reactie

nog 1 vraagje, in mijn vorige computer had ik maar 1 cd speler die ook kon branden, makkelijk voor mij.
Nu heb ik dus 2 cd stations een met brander de andere dvd rom.
Maar als ik een gewone audio cd afspeel kan je die dan ook afspelen in dat brand station, want dat doet ie namelijk ook niet, het andere is een dvdrom station en die speelt wel een audio cd af, snappen jullie mij nog?
Het lijkt net of dat hele ding het niet doet die brander dan.
Ik zal jullie verder niet meer lastig vallen, bedankt allemaal

violet zei:
nog 1 vraagje, in mijn vorige computer had ik maar 1 cd speler die ook kon branden, makkelijk voor mij.
Nu heb ik dus 2 cd stations een met brander de andere dvd rom.
Maar als ik een gewone audio cd afspeel kan je die dan ook afspelen in dat brand station, want dat doet ie namelijk ook niet, het andere is een dvdrom station en die speelt wel een audio cd af, snappen jullie mij nog?
Het lijkt net of dat hele ding het niet doet die brander dan.
Ik zal jullie verder niet meer lastig vallen, bedankt allemaal

Omdat je niet zo veel van weet, lijkt het mij verstandiger om de pc even naar de plaatselijke pc boer te brengen, kost wel wat, maar dan weet je zeker dat hij het weer doet.

probleem is gewoon heel erg simpel
je kan in de meeste audio kaarten maar een audio cdrom kabel steken.
de andere zijn niet aan gesloten waar door je dus geen cd geluid hoor.
data daar in tegen gaat met de breede flat/ronde kabel dus gewoon wel

Dank je wel vandaar, ik ga proberen iemand te charteren voor de cd rom, als het verholpen is laat ik jullie weten wat het probleem was

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan