cd-brander weigert dienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJH

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Berichten
290
Beste Helpmij-ers,

Sinds eergisteren wil de lade van mij (sony) CD-brander niet meer open. Als ik op het knopje van de cd-brander druk, blijft dit branden en in de Verkenner blijf ik een zandlopertje zien als ik op de betreffende schijf klik. De cd-brander is overigens wel zichtbaar in de Verkenner. Ik heb de la al opengemaakt m.b.v. een omgebogen paperclip, maar de lade blijft zo dood als een pier: ik kan hem alleen handmatig open en dicht schuiven (en dat gaat op zich soepel).

Overige info: ik heb in de tussentijd geen andere hard- of software geïnstalleerd en mijn besturingssysteem is Windows 2000.

Kan iemand mij op weg helpen?

Dank,

Pieter
 
Geplaatst door PJH
ik kan hem alleen handmatig open en dicht schuiven (en dat gaat op zich soepel).
Aan de hand van wat je hier zegt, ben ik bang dat of het motortje van de cd lade stuk is of dat er een "tandwieltje/radar" werkje stuk is.
Een cd lade hoort niet "soepel" met de hand open en dicht te gaan.

Ik weet niet of je nog garantie er op hebt of dat je technisch genoeg bent om hem open te schroeven.
(Mits de garantie verlopen is)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie.

Met "soepel" bedoelde ik meer dat ik geen zware weerstand voel wanneer ik hem open en dicht schuif. M.a.w. het is niet zo dat het motortje van de lade werkt en dat de lade blijft hangen. Ik voel wel dat ik de weerstand van een (niet werkende) motor/tandwiel van de lade moet "overwinnen".

De garantie is ruimschoots verlopen, ik ben alleen bang dat mijn technische kennnis niet verder reikt dan de schroeven van de cd-brander...


Pieter
 
mischien vind je dit een rare tip - OP een test computertje van mij heb ik op een cromspeler een klein knopje gezet waarmee ik hem open en dicht kan doen
Is niet de juiste oplossing maar ja als je die van jou open maak en je raak je lensje aan doet ie het ook niet meer:love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan