cd brander werkt niet(soms wel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

zapper

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2001
Hallo, ik heb eeb cd brander merk Aopen 1232 Pro, als ik een cd'tje wil branden geeft hij de aan "brandproces mislukt". De cd-schijf is dan nog wel te gebruiken. Heb nieuwe firmware geflasht brandde toen 1 cd, heb hem ook apart aangesloten brandde weer 1 cd. Als ik hem flash brand hij 1 keer, bij de volgende cd weer "brandproces mislukt". Om hem nu steeds te flashen nou nee.
Weet iemand hier een antwoord op?
Draai onder XP, heb hem onder 2000 gedraaid en ook nog onder ME, steeds hetzelfde.
b.v.d. Zapper

Hallo

Defekt ....,....kan....en...je had garantie tot je ...tsja die b.i.os. flashte .......

Een b.i.o.s. flashen , zowel writer als van m.b. houdt immers de nodige risico's in......

De enige mogelijkheid die ik zie , is die terug origineel zetten , en.....hopen dat ze dit in de "fabriek" niet zien ..

Let wel......daarginds zijn ze ook niet achterlijk hoor .....

Dus....flashen van toestellen onder garantie , is niet echt snu....

p.s.: ik ga er wel van uit dat dit type writer een nieuwe is , mits niet vermeld....?????

Peter

Laatst bewerkt:
Is anderhalf jaar oud, heb nieuwe firmware geinstalleerd waarom brand hij maar 1 cd, ook als ik de kabel omzet (als master of als slave) dan kan ik steeds maar 1 cd branden.
Kabel omzetten: alleen op kabel of bij dvdrom

ik ben geneigd mijn mening te herzien m.b.t. het kapot zijn van het ding. Als je steeds na wat gefriemel 1 goed cd'tje kan bakken dan vermoed ik dat het probleem toch softwarematig gezocht moet worden.

Probeer eens om de brandsoftware "netjes" te verwijderen (deze computer etc. etc.)

Knikker vervolgens de brander eens "netjes" weg in deze computer, hardware, apparaten etc. etc.

Installeer de brander en de software daarna eens opnieuw. (Heb je de meest recente ECDC versie ?)

zal het eens proberen, laat het wel weten wat er gebeurt.
Alvast bedankt voor jullie reacties.Zapper

Hoi,

Het eigen "brandprogramma" van WinXP wil nog wel eens conflicten opleveren met andere brandprogrammas.

Ga naar start/uitvoeren/msconfig/services en haal het vinkje weg bij "COM-service voor IMAPI"

Start opnieuw op en kijk of je probleem opgelost is!

Suc6.

Hallo

Hmmmmmm.......een gokje , maar lijkt mij toch het proberen waard.....

Test deze eens uit in een andere p.c. .....

Je weet maar nooit , en zo sluit je onmiddelijk alle softw. problemen uit.....

Peter

heb ik al gedaan, op een andere comp geprobeerd, zelfde resultaat.

tja,

dan blijven er m.i. een stuk of 2 (cq. 3 / 4) opties over:

1. het ding is -toch- bijna kapot...............
2. de softwareversie is (te) laag............
3. jouw drivercd is beschadigd.............
4. ...........?

Allen bedankt voor jullie reakties, zal de opties uitproberen.
groetjes

Hallo

Mits er niet veel mogelijkheden meer over blijven.....

Eens de leesoptiek reinigen .....??????

Lukt het niet , is er nog niets verloren , behalve de tijd die je er in steekt , zou dit wel manueel doen ....(writer openen...)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan