CD brander wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Voor een kennis heb ik XP opnieuw geinstalleerd.
Nu krijg ik te horen dat bij de eerste keer weer opnieuw gebruiken van de CD brander deze het niet wilt doen en volgens een bepaalde melding deze CD brander niet herkend wordt.

Het softwareproggie wat er aan vast zit is Nero 6 en CDClone van Slysoft. Beiden werken dus niet.

Kan iemand mij een voorzet geven waar ik zou moeten beginnen met zoeken? Bios bijvoorbeeld?

Hij heeft het dus voor de herinstallatie wel gedaan met alleen Nero.

In afwachting van jullie bericht.
:thumb:

Probeer het onderstaande eens:

CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Komt van de site van Lucky fred.

Hai Puppie, bedankt, zal donderdag eens gaan kijken...dan pas ben ik bij die mensen...

thx
:thumb:

Oke dan horen we wel of het de oplossing is.
Suc6.:D

Heb vandaag gekeken en jouw oplossing uitgeprobeerd...het gekke was dat die sleutel er wel 10 keer in stond...de eerste gepakt maar kon er niets mee...die filters werden helemaal niet genoemd.

Ik heb die comp maar meegenomen en nu bleek dat niet de cd brander niet herkend werd maar de dvd speler dus niet.

Ik heb een nieuwe topic daarvoor geopend...moet nu ergens bovenaanstaan.

Die dvdspeler wil gewoon niet, doet niets, helegaar niets!

Heb vanmiddag een nieuwe herinstallatie gedaan, bios bekeken maar niets dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan