Cd breekt in cd writer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kesum

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
Hallo,

Daarnet stop ik mijn Red alert 2 CD in mijn CD rewriter. Tijdens het opnieuw opstarten (hij was tijdens een potje RA2 vastgelopen) van mijn computer hoor ik ineens een keiharde knal. dus ik kijken in mijn CD speler is mijn CD gebroken! voor de rest lijkt er niets aan de hand behalve dan die gebroken cd. Iemand die weet hoe dit komt, en kan ik nu gwoon weer andere CD's erin doen zonder dat die breken?

Missen er ook stukjes (dus zijn er splinters in de brander terecht gekomen)? Zo nee, dan is er verder geen probleem. Zo ja, dan moet je echt de brander openschroever en helemaal schoonmaken.

De oorzaak is meestal een beestaande breuk, vaak in de rand van het gat in de cd. Door de centrifugale kracht bij het ronddraaien groeit de breuk en splijt de cd.

neej er mist bijna niets, maar waar de breuk eindigt aan aan de rand van de cd. mist 1 heel klein stukje van waarschijnlijk nog geen halve milimeter.

Zijn veel mensen die het ook hebben gehad met C&C Generals. (originele versies)

Ik zal de link wel ff zoeken als me dat nog lukt.

slechte cd of cd kan niet zoveel speed aan, staan er geen gegevens op de cd over het aantal speed?

tjah dat zou kunnen het is een vrij nieuwe writer (brand met 48 speed ofzo) van Lite on

Nee, ligt aan de cd hoor. Komen vaak schijfjes op de markt die iets teveel ''krom staan'' en dus kwetsbaarder zijn.

Vooral bij games van EA komt dit geregeld voor. (waaronder dus C&C Generals)

Geplaatst door SJJ
slechte cd of cd kan niet zoveel speed aan, staan er geen gegevens op de cd over het aantal speed?
De speed opgave heeft alleen te maken met de maximale brandsnelheid. De enige reden waarom ze uitelkaar zouden spatten is dat er bij het fabricageproces per ongeluk kleine breukjes ontstaan of natuurlijk doordat hij door de gebruiker niet goed is behandeld.

ik heb het tot nu toe al twee maal mee gemaakt beide keren koste het mij een nieuwe speler cq brander

Komt vaker voor dan je denkt, in mijn dvd speler ging ook een keer een cd stuk .

Cd in duizend stukjes en speler kapot binnenwerk, gelukkig een nieuwe gekregen viel onder de garantie.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan