cd code?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieskuh

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2004
help,
ik heb een (orginele!) windows 98se cd maar heb de code niet meer!
stom? ja, weet ik!
kan ik ergens op de cd terug lezen wat de code is?

heb programmas als aida32 en meerdere utilities programma's al geprobeerd maar helaas?

wie kan mij helpen?

das het probleem nou net,

ik heb het alleen maar op de cd.

ik heb nu een "geleende" versie van windows draaien en wilde overgaan op de nette. Deze heb ik niet in de winkel gekocht en de vorige eigenaar heeft de key ook niet meer.

das nou net het probleem, anders had ik het met aida ook kunnen vinden, maar die gaf alleen maar aan dat ik een cd van windows in mijn speler heb ziten maar meer ook niet.

in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!

aub blijf meedenken!
anders kan ik mijn 98 cdtje wegknikkeren.........

dank je

tieskuh!

Dan zal die vorige eigenaar zijn code toch mee moeten geven als hij CD's weggeeft, want anders is dit helemaal geen "nette" manier, maar net zo illegaal als die "geleende". Op de CD zelf staat echt geen Product Key, dus daar hoef je niet verder te zoeken.
Er mogen hier geen codes worden doorgegeven, dus als je daar op hoopt: jammer dan.

dus jij wil zeggen dat als ik de product-key kwijt ben de cd waardeloos is?

is rot, maar is ook een antwoord dat ik niet verder hoef te zoeken.

Een "illigale" code erop krijgen is het probleem niet, maar ik wilde de nette toer op gaan en kreeg de mogelijkheid om een cd over te KOPEN van iemand en vond dat een goedkopere manier dan een nieuwe in de winkel aan te schaffen. klinkt mischien een beetje lala maar ik kan alleen maar zeggen dat een illigale code verkrijgen makkelijker is dan een nette voor een nette cd te zoeken!

Dus heb vertrouwen in de goede bedoelingen van je medemens.................

Tieskuh

en ik vraag hier ook niet om een code maar om een manier om MIJN code te achterhalen

tieskuh

Kun je dan niet lezen?
Binary was toch duidelijk, er staat GEEN code op de CD!!
Een Cd van Windows is geen auto = 1 sleutel.

grtz
Bugs

beetje relax konijntje!

ik stel een normale vraag, daarbij geef ik al te kennen dat als het niet mogelijk is ik ook tevree ben, omdat ik dan niet verder hoef te zoeken! slecht nieuws is ook nieuws!

Plus ik stel de vraag of er geen andere manier van achterhalen van de product-key is, want de cd heeft immers wel een eigen artikel nummer. Beetje beter lezen bugs.......
:thumb: tieskuh!

Het artikelnummer van alle CD's zijn gelijk (want het is hetzelfde artikel), maar de Product Key uiteraard niet. Die hoort dan ook niet bij de CD, maar bij de PC. En om geldig te zijn moet je daar in feite ook nog een Certificate of Authenticity bij hebben, waarop de code gedrukt staan. OK, dat zijn een paar spijkers op laag water, maar het betekent wel dat alleen het "hebben" van een code niet genoeg is om legaal te zijn. Iedereen kan immers wel een code gaan zoeken door die van vrienden of kennissen over te nemen. Bij Windows 98 werkt dat ook nog prima (vandaar die vervelende activatie-procedure van Windows XP). Maar Microsoft gaat niet zover door die code ook nog netjes voor je op de CD te zetten, helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan