cd draaien met op window 7mediaplayer werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2014
Goedendag allemaal

Ik ben nieuw op het forum en een totale leek op computergebied en hoop dat iemand mij kan helpen.
Mijn Dvd-rw station blijkt niet meer te werken; de cd wordt niet meer geladen. Nu heb ik een vermoeden dat dat samenhngt met iets anders. En dat is: Als ik mijn laptop geheel afsluit (off knop langdurig ingedrukt) en 'm daar na weer opstart krijg ik de mededeling dat de computer niet geheel was afgesloten geweest. Ik druk dan toch op GEWOON OPSTARTEN/ENTER, waarna ik het password geef, waarna ik op start druk (in midden van het scherm) en dan verschijnt er de mededeling:

Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van C:\PROGRA~3\5EA391A7.cpp Kan de module niet vinden.

Ik kan hier echter niets anders aan doen dan òf op het rode kruisje klicken òf op OK klicken waarna de mededeling verdwijnt. Mèt waarschijnlijk het voortduren van het probleem.

Is er iemand die mij advies kan geven in lekentaal?

Bij voorbaat heel hartelijk dank!
Foppie

Is je laptop niet meer af te sluiten op de reguliere manier maar alleen door de knop lang ingedrukt te houden?

Groeten Marcel

afsuiten

Hoi Marcel

Nee dat is niet het geval. Ik had/heb de hoop dat waneer ik zo afsluit het werkt als een soort reset van de computer (andere voor mij vreemde 'dingetjes' worden zo vaak opgelost). Maar standaard druk ik gewoon kort op de OFF knop en sluit daarmee de laptop af in de sluimerstand (als ik het goed heb) zodat 'ie weer begint waar 'ie gestopt was.

Dank je wel voor je beantwoording

Foppie

Probeer de driver van het dvd-station eens te verwijderen in apparaatbeheer. Start vervolgens de laptop opnieuw op en Windows zal de driver opnieuw installeren.

herstart

Hoi K1pje

Ik heb de drive gedeïnstalleerd en computer weer gestart, maar het geeft geen verbetering. De melding: ''Computer niet geheel afgesloten'' was er weer. En ook de melding: ''C:\PROGRA~3\5EA391A7.cpp Kan de module niet vinden'', was er onveranderd.

Bedankt voor de hulp,
Foppie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan