CD Drive leest niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterswag

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2014
Beste iedereen,

Ik heb sinds kort het probleem dat ik niet meer een spel wat op de CD-Rom staat kan spelen (rollercoaster tycoon 2).
Ik krijg dan een melding dat het spel erin zit, en als ik het opstart, dan komt er een melding dat ik een software niet heb, kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen zodat ik de software wel heb en het spel het gewoon weer doet?
Autorun.jpg

Met vriendelijke Groet,

Peter

Welkom bij de Helpmij!

Pak eens een andere (willekeurige) CD / DVD, doe die in de drive en wat gebeurt er dan?

Ik weet niet of ik die nog ergens heb liggen, maar eerst kwam deze melding niet en werkte het spel gewoon, misschien kan je hier iets mee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Er is denk ik geen mens op aarde die niet meer dan 1 / CD / DVD in huis heeft, dus ook jij hebt nog een andere.

Ik had ook nog rollercoaster tycoon 3 die ik nog moet installeren, en dat doet het wel, dus waarschijnlijk ligt het aan het spel dat deze te oud is misschien, ik heb windows 8,
Weet je nog iets?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja.
Je schrijft dat het spel het eerst nog wel deed, dus begrijpen doe ik het niet echt, tenzij je eerst een andere Windows had waarop het spel draaide. Als dát zo is, dan moet je spel spelen in de compatibiliteitsmodes (rechter muisknop op de .exe van de game)
Als je nu een vervolgvraag stelt, geef dan svp ALLE relevante informatie waarover je beschikt, dan typen we met zijn allen niet onnodige berichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan