CD-driveS niet herkend / opstarten windows erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.hijma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2001
Ik zou net even een cd branden, maar windown kan zowel de interne als de externe DVD+/-RW niet vinden.
Nero bleef meteen bij het opstarten al hangen en Windows gaf in apparaatbeheer eerst aan dat er registersleutel(s) voor de beide drives ontbreken of beschadigd zijn.
ik heb m'n laptop opnieuw opgestart en toen duurde het opstarten van windows opeens vreselijk lang, ik dacht eerst dat m'n computer vast was gelopen dus toen heb ik'm uitgedrukt en in veilige modus gestart, precies hetzelfde verhaal (na het inloggen -wat overigens nog wel snel ging- duurde het bijna 10 minuten voordat ik de taakbalk en het bureaublad te zien kreeg.)
Normaal opstarten duurt meer dan een half uur.
nu staat in apparaatbeheer niet meer de foutmelding dat er iets in het register beschadigd is maar nu staat er deze foutmelding:
"Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)"

weet niet of het wat met elkaar te maken heeft maar in het toepassingslogboek staat deze foutmelding:
"bron: VSS
Fout bij Volume Shadow Copy-service: De schrijver met als naam WMI Writer en de id {a6ad56c2-b509-4e6c-bb19-49d8f43532f0} heeft geprobeerd zich in de veilige modus aan te melden."

en in het systeemlogboek staan deze foutmeldingen:
"Bron: SMTPSVC
De service kan sessie 1 niet binden."

"Bron: DCOM
DCOM kreeg foutmelding 'Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden. ' bij het starten van de ImapiService-service met de argumenten '-Service' om de server
{520CCA63-51A5-11D3-9144-00104BA11C5E} te starten"

ik heb gisteravond met HijackThis 2 toolbars, searchbar, search assistant en BAHelper Class verwijderd. maar dat zal hier niets mee te maken hebben neem ik aan.
Ik heb mijn opstartlog als bijlage toegevoegd (heb gister namelijk met TweakAll een paar opstart items verwijderd, weet niet meer precies welke, maar het lijkt me sterk dat het daardoor komt want ik heb m'n laptop daarna niet meer uit gehad (ja... zonet voor het opnieuw opstarten omdat windows geen dvd-drives meer herkende)

iemand een oplossing?

Geplaatst door h.hijma

ik heb gisteravond met HijackThis 2 toolbars, searchbar, search assistant en BAHelper Class verwijderd. maar dat zal hier niets mee te maken hebben neem ik aan.

Zet de back-ups van wat je gefixt hebt eens terug: HijackThis starten -> "Config" -> "Backups" -> één voor één selecteren en "restore" klikken. PC opnieuw opstarten als je alle back-ups hebt teruggezet. Dan kijken of het probleem nog bestaat.

Aan je startuplist te zien is je pc trouwens nog niet vrij van spyware, dus misschien toch in het vervolg het log maar even aan een expert voorleggen?

Probeer ook dit, het zou de oplossing kunnen zijn:

1. Start de register-editor (Start -> Uitvoeren -> Regedit).

2. Navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.
Kijk of daar de waarde UpperFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.
Kijk ook of daar de waarde LowerFilters staat en, zo ja, verwijder die waarde dan.

3. Sluit de register-editor af, start de pc opnieuw op.

Is het probleem opgelost door die waarde LowerFilters te verwijderen?

(sorry voor de late reactie)

Alles werkt weer prima, cd-drives worden weer herkend en windows start weer normaal op.

Bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan