cd/dvd brander herkent wel cd, maar geen dvd

• Onderwerp starter Onderwerp starter hizi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hizi

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Ik heb de laptop nog niet zo lang, en in het begin heeft het wel even gewerkt, maar het maakte wel veel lawaai, veel gekraak als ik dvd af ging spelen.
Nu herkent hij geen dvd's (originele), dan druk ik op dvd bij computer, maar dan opent de lade en dan zegt hij, plaats dvd/cd.
Lege dvd's herkent hij wel, en gaat dan formateren, maar duurt erg lang en dan stopt het.
Heeft iemand enig idee?
Het gaat om een: optiarc dvd rw ad-7580S ata device,
ik heb windows vista

Backup maken van je gebruikersbestanden en ermee terug naar de winkel om (onder garantie) te laten repareren.

Tijs.

ja, was ik ook al van plan, maar hoopte het zelf (met jullie hulp uiteraard!) :p te kunnen fixen.

ik heb iets soortgelijks, mijn DVD herkent ook alleen maar CD's.
hij denkt bij elke dvd dat deze leeg is. (volgens mij dan)
het rare is dat ik een andere heb aangesloten op een andere ingang van mijnmoederbord en dat die het zelfde heeft....
ik weet niet of we hetzelfde probleem hebben maar ik wou niet een heel nieuw topic maken

Vreemd, gooit hij bij jou ook het laatje open? Bij mij denkt ie dus dat er niets in zit.

ik heb nog geen tijd gehad om terug te gaan naar de winkel, maar zodra ik ben geweest, dan hoor je van me.

Laatst bewerkt:
nee, ik denk dat we een ander probleem hebben.... mijne doet het raar genoeg ook niet in linux, het is dus niet mijn systeem, de DVD speler is het ook niet want een andere doet het ook niet..... denk dus dat het mijn moeder bord is :S
weet iemand of het aan moederbord drivers kan liggen?

Vreemd, gooit hij bij jou ook het laatje open? Bij mij denkt ie dus dat er niets in zit.

Ik heb ook dat probleem.. Mijn laptop leest geen dvd mr wel cd.. Ook t laatje open.. Geen idee wat ik er mee moet doen :confused:

Probeer deze tool

Als je Vista of Windows 7 gebruikt, na downloaden erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Herstart hierna de computer, en kijk of het dan beter gaat.

PS: Indien bovenstaande niet helpt én je hebt programma's zoals Daemon Tools of Alcohol 120% geïnstalleerd staan, dan kun je ook proberen die te deïnstalleren en te kijken of na een herstart die deïnstallatie een oplossing biedt voor het probleem.

Succes,

Tijs.

Dat tooltje ff geprobeert mr helaas niks opgelevert.. Daemontools al verwijderd.. Ook al in regedit de upper nog iets verwijdert..

Vind t mr vreemd..
Orginele cd's pakt ie gelijk en start win media player op.
Orginele DVD call of duty 4 (spel) pakt hij niet.. nou ja hij laad wel mr hij blijft hangen zeg maar.(leest geen enkele dvd eigenlijk)

ook al een herstelpunt geprobeert van 2 weke geleden.. maar aangezien ik al ong 1 jr geen dvd meer heb afgespeelt had dat nie echt veel zin lijkt me..

Hoop dat iem mij hier mee kan helpen.. Zie t wel.

Gr Jordy

Lens schoonmaken met pure alcohol zou je nog kunnen proberen. Gebruik wattenstaafje of schoon hoekje van een zeem.

Pure alcohol (96%) te krijgen bij o.a. Kruidvat (ong. 3 euro).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Had hem al schoongemaakt met alcohol.. Er is iets anders mis.. Is t handig om bv t stuurprogramma van de dvd speler te verwijderen en dan (weet nie waar en hoe) er opnieuw erop te zetten?

Dit staat er bij mij in apparaatbeheer: TSSTcorp CDDVDW TS-L633L ATA Device

*EDIT*

Stuurprogramma ook opnieuw geinstaleert. helpt ook nog niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb dan geen idee meer, behalve een of ander hardware-probleem in het apparaat zelf.

Tijs.

Ah k.. Hmm hoop wel een oplossing te vinden..

Misschien dat iemand anders mij kan helpen?

Gr Jordy

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem, heb ook alles wat hierboven staat geprobeerd....
Ik probeer MW2 te installeren, eerst deed die het wel. Toen kwam ik even later terug en toen stond er please insert disc 1, die er dus al in zat. Ik druk die dvd er weer in, maar het station herkent hem niet. Er staat nu dat die leeg is.
Terwijl een oude cd van Call of duty 1 het wel doet......

Ik ben van plan een nieuwe speler te kopen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan