litmanen10
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 mrt 2006
Ik heb sinds februari van dit jaar een notebook met windows vista. In het begin heb ik nog wel eens gebruik gemaakt van de dvdbrander (branden en dvd's afspelen). Nu wou ik opnieuw een (gekopieerde) dvd afspelen die hij niet kon lezen(hij staat ook niet meer bij verkenner). Toen heb ik er een 'gewone' dvd in gedaan. Deze kon hij ook niet lezen. Hetzelfde geprobeert met een cd wat ook niet ging. Toen gebeld met de helpdesc van Medion. Daar moest ik eerst proberen of de notebook een lege cd/dvd kon lezen. Was niet het geval. De meneer vertelde me dat ik alles terug moest zetten naar de fabrieksinstellingen m.b.v. application and support disc. Maar zonder nadenken ok gezegd en opgehangen. Even later dacht ik dus van, ja die lees hij natuurlijk ook niet, wat het geval was. Ik weer terug gebeld en hij vertelde dat ik de cd in dos moest opstarten. Zou in de handleiding staan volgens hem. Wat ook het geval is. Dit staat er:
1. Voer de Support-/application -cd in en start de notebook opnieuw
2. Kies de optie BOOT FROM CD-ROM.
3. Volg de aanwijzingen op het scherm
De notebook start nieuw op en bevind zich weer in de kooptoestand.
Is me niet duidelijk want als ik de notebook opnieuw opstart komt deze gewoon weer in het inlogscherm. Als ik op F2 druk kom ik in de settings, waari k ook niets kan vinden met BOOT FROM CD-ROM. Dat geldt ook als ik tijdens het opstarten op F8 druk om naar veilige modus te gaan. Wie kan mij helpen zodat ik mijn notebook weer naar de fabrieksinstellingen terug kan zetten in de hoop dat mijn dvd brander het weer doet.
1. Voer de Support-/application -cd in en start de notebook opnieuw
2. Kies de optie BOOT FROM CD-ROM.
3. Volg de aanwijzingen op het scherm
De notebook start nieuw op en bevind zich weer in de kooptoestand.
Is me niet duidelijk want als ik de notebook opnieuw opstart komt deze gewoon weer in het inlogscherm. Als ik op F2 druk kom ik in de settings, waari k ook niets kan vinden met BOOT FROM CD-ROM. Dat geldt ook als ik tijdens het opstarten op F8 druk om naar veilige modus te gaan. Wie kan mij helpen zodat ik mijn notebook weer naar de fabrieksinstellingen terug kan zetten in de hoop dat mijn dvd brander het weer doet.