cd/dvd brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrieturbo

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Mijn dvd brander doet het niet naar behoren. Nu zit het zo heb er een nieuwe brander in gekregen, omdat de vorige het ook niet meer naar behoren deed en kapot was. Nu is dit dus weer het geval, maar het is ook zo: anders waren er 2 in mijn computer bijv: D: en K: en nu maar 1. Is het een beetje te volgen? De computer kan het station waar de brander in zit, zit er niet meer in is dus verdwenen. Het al geprobeerd vanalles via apparaatbeheer etc. Systeemherstel etc. Kan het volume waar de brander in zit niet meer terug vinden. Heb er trouwens ook net geleden een diskettestation in, maar dit is toen goed gedaan en er waren geen problemen en toen was het station er nog wel. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt. Groetjes Gerrie.

jumper drive?

Geen idee, weet niet eens wat dat is. Er is een nieuwe dvd/cd rom er in gezet door een goede kennis dit was verder goed, maar na een maand ongeveer was het station soms weg, toen geprobeerd met apparaatbeheer en toen kwam het station weer terug. Nu echter krijg ik dat station niet meer terug. Doet helemaal niks staat niet meer in de computer wil niet openen helemaal niks. Ik kan met de computer omgaan, kan er ook wel een geheugenstrip in zetten. Verder echter ben ik geen expert. Groetjes Gerrie.

Druk eens goed op de stekkers, zowel op je moederbord als achterop je brander.
Misschien zit er wat los

cd/dvdbrander

Eerst had hij twee drives (master en slave toch?)
Nu heeft ie één (master toch)
Vast de jumper.

trek de stekkers eens los, start de pc opnieuw op, doe je pc weer uit, zet de stekkers er weer op en doe je pc weer aan.

Gaat trouwens wel je laatje open van het apparaat?

Eerst had hij twee drives (master en slave toch?)
Nu heeft ie één (master toch)
Vast de jumper.

Ja dat is waar.
Als je een apparaat weg haalt moet je wel de jumper aanpassen.
Zet die ene drive eens terug en kijk dan of hij terug komt

jumper?

Zoals gezegd weet niet eens wat dat is. Heb of liever gezegd had 2 stations een station om dvd`s of cd`s mee af te spelen etc en een cd/dvd station om cd en dvd`s te branden en heb daarna een diskettestation er bij gedaan, maar dat is verder allemaal goed verlopen. Een maand later ongeveer kreeg ik er problemen mee. Stond het station om cd en dvd`s te branden er niet meer bij, maar via probleemoplossen etc. Kwam het wel weer terug, maar nu helemaal niks meer de cd/dvd brander doet helemaal niks en wil ook niet open dus. Zal es zometeen proberen de stekkers er uit en dan er weer in. Laat jullie weten of het opgelost is of niet. Groetjes Gerrie.

Zoals gezegd weet niet eens wat dat is. Heb of liever gezegd had 2 stations een station om dvd`s of cd`s mee af te spelen etc en een cd/dvd station om cd en dvd`s te branden en heb daarna een diskettestation er bij gedaan, maar dat is verder allemaal goed verlopen. Een maand later ongeveer kreeg ik er problemen mee. Stond het station om cd en dvd`s te branden er niet meer bij, maar via probleemoplossen etc. Kwam het wel weer terug, maar nu helemaal niks meer de cd/dvd brander doet helemaal niks en wil ook niet open dus. Zal es zometeen proberen de stekkers er uit en dan er weer in. Laat jullie weten of het opgelost is of niet. Groetjes Gerrie.

Als hij ook niet open kan zit er volgens mij geen stroom op.
Pak eens een andere stekker van de kabelboom die in de speler past.
Die van je speler die je er uit hebt gehaald misschien?

geen succes

Tot zover geen succes. Heb stekkers eruit gehaald en er weer in. Andere stekkers erin. Vanalles geprobeerd. Kan nog steeds het cd/dvd-rom brander niet vinden. La wil niet open. Helemaal niks. Toch bedankt voor alle info etc. Heeft iemand nog andere tips? Hoop dat ik het zelf kan oplossen. Tot zover nog geen succes. Groetjes Gerrie.

cd/dvdbrander

je kunt ook eens andere (nieuwe) kabels proberen! De problemen deden zich ook bij de andere drives voor en dat is toch wel verdacht. Ik spreek uit eigen ervaring.

jumper drive?

Ja wie weet is dat het. Kan het proberen. Bedankt. En wat was dat trouwens met jumper drive? Ik zal es proberen andere kabels en is dat nog niet de oplossing zal ik es verder zien. In iedergeval allemaal bedankt voor de reactie. Voor vandaag hou ik het eerst maar voor gezien. Groetjes Gerrie.

cd/dvdbrander

Kijk es op COMPUTERWOORDENBOEK.NL ! Kom je vast jumper en drive tegen. Succes.

Okè

Doen we. Bedankt. Zal es zien. Kan ik het niet oplossen. Kom ik wel weer in het forum. Tot zover bedankt. Groetjes Gerrie.

ik heb een brander maar wil er nog 1 aanschaffen zodat ik twee tegelijk kan branden die brander die ik nou heb is al best oud weet iemand wat voor brander ik het beste kan halen die snel en goed werkt en ook dual layer doet wil niet meer dan 50 euro uitgeven

reactie

Om even te reageren. Misschien kan je het proberen op marktplaats of speurders toch loop je hier ook de kans dat er wat aan mankeert. Verder zou ik het niet weten, misschien kun je je vraag ook ergens anders stellen. Mijn probleem is nog niet opgelost, maar waarschijnlijk is het inderdaad de jumper of drive. Ik laat er even naar kijken. Laat jullie weten hoe het afloopt. Groetjes Gerrie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan