Cd/DVD/diskette: niets meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

unknown005

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Berichten
4
Welja, sinds kort kan onze computer geen CD's, DVD's, diskettes meer lezen..
Als je een CD in de CD schijf (E:/) steekt, dan zegt hij telkens: 0 gebruikte bites 648 beschikbaar (nu zie ik wel net dat hij dit ook zegt zonder dat er iets insteekt, dat was vroeger niet, er steekt wel een in de F:/ momenteel) en als je dan een CD of DVD in de DVD schijf (F:/) steekt, dan zegt hij dat de schijf niet geformateerd is en of je dit nu wil doen.
Als je dan nee zegt dan doet ie gewoon niets, en leest hij ook niets..
Als je dan ja klikt dan zegt hij "kan niet geformateerd worden" en doet hij ook gewoon niets :confused:
Als je via rechtermuisklik "schijf uitwerpen" klikt, dan doet hij ook niets..

Nu heb ik zonet de CD uit de F:/ schijf gehaald en in de E:/ gestoken en ipv. dat ie nu zegt 0 gebruikt en 648 beschikbaar: "E:/ is niet beschikbaar. Bestandsfout (608)"

En als je dan tot slot een diskette in de diskette gleuf steekt, dan ziet hij ook niet dat er een diskette inzit.. Hier wel geen enkele foutmelding ofzo, hij ziet gewoon niets.

Als je dan naar Hardware enz. gaat zegt dit dat alles perfect werkt, dat er geen conflicten zijn en blablabla :(

Ik werk met een compaq MV740 en Windows ME.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want dit is nogal rot...

(De usb poorten werken nog wel, dacht ik..)
 
Propeer eens de apparaten in apparaatbeheer te verwijderen. Nadat je weer opgestart hebt is er een kansje dat Windows ze weer goed vind.
Verder weet ik ook niets te bedenken.

Hebben jullie soms last van muizen? :D
 
fdsg

Mijn broer heeft wat zitten rondzoeken op de pc en tot de conclusie gekomen dat een virus alles uit config.sys verwijderd heeft, waardoor de drives dus niet meer werken.
Vorige week hebben we een grote virusscan gehouden en alle (18 ? :S ) virussen van de PC gesmeten, dus 't zal wel van een virus komen, maarja..

Dus nu moeten we alles terug in die config.sys zien te krijgen?
Hoe?
 
Ik weet maar 1 manier. Format c:\
Er zal ongezien wel meer aan je pc mankeren.
Misschien dat iemand anders weet hoe je config.sys aan moet passen maar daar geloof ik niet in.
Als ik de mijne openmaak als txt zie ik er zelfs niets in staan.
Draaien jullie niet wekelijks de scan? 18 is nogal wat.
 
Geplaatst door Elisa
Misschien dat iemand anders weet hoe je config.sys aan moet passen maar daar geloof ik niet in.
Misschien is het config.sys bestand van unknown005 veiligesteld als config.old en/of config.bak
Je weet het maar nooit. Het is nu een kwestie van renamen naar config.sys
Geplaatst door Elisa

Als ik de mijne openmaak als txt zie ik er zelfs niets in staan.
Ja Elisa, het config.sys bestand van XP is standaard leeg. Men hoeft daar(via Uitvoeren/sysedit) in feite niets meer aan toe te voegen.

Dennis.
 
Ja maar, nu weet ik nog niets.
Er staat niets in! Wat heeft een config.sys voor een zin als het niets bevat?
Zoals ik het nu zie zou je dus net zo goed in kladblok iets op kunnen slaan als config en dan van de txt sys maken. Snappie :D
 
Geplaatst door Elisa
Ja maar, nu weet ik nog niets.
Er staat niets in! Wat heeft een config.sys voor een zin als het niets bevat?
Zoals ik het nu zie zou je dus net zo goed in kladblok iets op kunnen slaan als config en dan van de txt sys maken. Snappie :D
Ja, ik snap je helemaal hoor.
Ik probeer alleen maar te zeggen, dat men tegenwoordig (met XP) niets aan dat bestand hoeft te doen. In die zin heb je gelijk dat het bestaan van dat bestand eigenlijk overbodig geworden is. En je kunt inderdaad dat bestand met kladblok bewerken.(maar waarom zou je met kladblok moeten doen, als via Sysedit ook kan)

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan