cd & dvd drives werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

arakanGa

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Een tijdje geleden bleef mijn pc haperen bij het opstarten. Hij viel uit en sindsdien worden de cd-drives niet meer herkend. Ik kan ook geen virtuele schijven meer gebruiken.

Op aanraden van mijn buur heb ik geprobeert om de nieuwste nForce versie te installeren, om zo de nieuwe IDE drivers te hebben. Jammer genoeg valt de installatie hiervan uit zodra het NVIDIA-schermpje verschenen is, en dit bij elke nForce versie die ik wil installeren. Dit probleem had ik vroeger ook niet.

Weet er iemand van jullie nog wat doen?

specs:
---------

moederbord: k8n neo platinum met nForce 3 chipset
cd-drives: 3 drives van verschillende merken
de rest is niet relevant denk ik.

Dank op voorhand

Een uitvallende computer kan een teken zijn dat hardware kapot is. Branden de lichtjes op de CD-drives nog wel als je deze bijv. open doet? Als deze dat niet doen zou misschien je voeding kapot kunnen zijn, immers; alle schijven worden niet meer herkend.

Wel vreemd dat je geen virtuele schijven meer kan gebruiken :confused:.

Een uitvallende computer kan een teken zijn dat hardware kapot is. Branden de lichtjes op de CD-drives nog wel als je deze bijv. open doet? Als deze dat niet doen zou misschien je voeding kapot kunnen zijn, immers; alle schijven worden niet meer herkend.

Wel vreemd dat je geen virtuele schijven meer kan gebruiken :confused:.

de lichtjes branden nog, en de voeding doet het nog goed denk ik... de computer is niet instabiel of dergelijke. Het is inderdaad een raar probleem. Ik vrees dat ik weer zal moeten formatteren om dit in orde te krijgen. :(

ik heb gisteren geprobeert een cd-drive van een andere computer aan te sluiten. deze cd-drive werkte nog perfect op deze andere computer, maar na het aansluiten op de probleem-computer werd de cd-drive ook niet herkend.

Laatst bewerkt:
Probleem

Ik heb dus exact het zelfde probleem mijn DVD speler en DVD brander zijn er alle twee op het zelfde moment mee gestopt als ik er nu een cd of dvd in stop dat hoor ik hem even ratelen en zie ik de lampjes branden maar er gebeurd niks en wordt in "Deze computer" ook niet aangegeven dat er een cd/dvd in zit terwel ik dat dan wel heb. Mijn Daemon tools virtuele schijf doet het ook niet meer als ik een image mount gebeurd er ook niks.

het ligt waarschijnlijk aan je drivers die in windows geinstalleerd staan.
probeer :
cdrom.sys
Iimapi.sys
pxhelp20.sys
redbook.sys
storprop.sys

eens te verwijderen ( deze staan als het goed is in je C:\windows\system32\drivers map) (deze drivers worden standaard gebruikt door windows voor alle ondersteunde cd/dvd drives)
daarna opnieuw laten zoeken naar nieuwe hardware
dan zal windows hopelijk de cd-rom & dvdrom weer herkennen
greetz |\|\yRgE

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tip myrgem, maar het probleem is al opgelost ik keek even goed rond op het forum en kwam iets tegen over een Register key die ik moest verwijderen en dan me computer moet restarten en dat heeft dus geholpen.

Waar kan ik die topic vinden voor het probleem op te lossen? :eek:

ik heb ondertussen de windows drivers verwijderd, 2 van de bestanden uit je lijstje ontbraken in mijn drivers-map. Ik meld zo snel mogelijk of dit gewerkt heeft :)

Voor mij hielp dit:

1. Start Registry Editor (Regedit.exe).
2. Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
3. On the Edit menu, click Delete , and then click OK .
4. Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
5. On the Edit menu, click Delete , and then click OK .
6. Quit Registry Editor. NOTE : After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

7. : After you remove the Restart your computer.

Zelfde als deze fix, dus.

nForce IDE drivers worden vaak niet gebruikt, in verband met de problemen daaromtrent, een rollback naar de microsoft standaard ata/atapi drivers wordt daarom geadviseert.

het is gelukt met de registry fix :D

ik dank jullie allemaal, jullie zijn super :thumb:

:love:

???? ik heb hetzelfde probleem. maar als ik die HKEY ding wil verwijderen staat dat hij hem niet kan verwijderen omdat er een fout is opgetreden bij het verwijderen van de sleutel. ik weet niet echt wat nForce IDE heb. Waar kan ik dat zien??? en die register fix helpt ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan