CD/DVD emulation software has been detected ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

TukkerTerror

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2004
als ik tegenwoordig probeer nieuwe spellen te instaleren (shrek 2, harry potter) dan geeft hij me telkens als ik het spel wil spelen dit aan CD/DVD emulation software has been detected.please disable all CD/DVD emulation software and restart the game.
ik heb geen flauw idee wat hier mee bedoelt word mischien dat er hier mensen zijn die het al meegemaakt hebben of die een oplossing weten.

even voor de duidelijkheid het zijn legale versies en ik heb systeem herstel al geprobeert als mede een virus scan met norton.

en voor dat de grappen komen de spellen zijn niet van mij maar van m`n zusje

mvg roy

moet je is de read me is doorlezen van die spellen, staat wel in wat je moet doen. Die probleem had ik ook met Farcry, in de read me stond dan beschreven wat je moest doen.

Programma dat hiermee bedoeld wordt is bv Virtual Daemon Manager
Deze en soort gelijke programma's maken het mogelijk z.g. ISO files direct af te spelen zonder dat deze op een CD of DVD staan.

Speelfilms en games worden als het om kopieen gaat vaak in dit formaat (.iso) verspreid.

In de (orginele) game zit een controle in gebouwd die controleerd of er een iso player aanwezig is, zo ja dan kan de game niet gespeeld worden ondat de software er vanuit gaat dat je een illigale copy gebruikt (in de vorm van een Iso file).
Verveleden is natuurlijk dat het spel niet controleerd of je daadwerkelijk een illigale copy probeerd te spelen (waar vaak deze beveiligingen uit gehaald zijn en je ze dus gewoon kunt spelen....), of dat je wel degelijk een legale versie van het spel hebt maar daarnaast ook een volstrekt legale iso player op je PC geinstaleerd hebt, maar die voor deze game niet gebruikt.

Iso player kun je over het algemeen herkennen aan drive letters van CD/DVD players in je verkenner van CD/DVD players die fysiek helemaal niet aanwezig zijn.

E.a. heeft dus niets met een virus of zo te doen, Norton kan je hierbij niet verder helpen.

Vergelijk het maar met MicrosoftOffice die zou weigeren een Word document te openen alleen omdat je ook nog een andere tekstverwerker op je computer hebt staan....Niet omdat jij iets fout hebt gedaan, maar alleenmaar omdat het programma dat 'niet leuk' vindt.

Laatst bewerkt:
maar dat geld toch alleen als je zo`n player aan het lopen hebt of ook als je hem op de schijf hebt staan ?

Helaas ook vaak al als je z'n programma alleen maar op je PC hebt staan...

cd/dvd

Ik heb dit probleem ook, maar dan met CSI 2, heb jij/U toevallig de oplossing al, ik zoek me suf maar kan niets vinden, ook niet in me readme.

Programma's als Deamontools, moeten niet alleen uitstaan maar helemaal van de schijf verwijderd worden.

Hiermee bedoelen ze programma's die een virtuele cdrom maken, waardoor je images kan afspelen zonder ze op cd te branden.
Het programma waar je dat voor gebruikt moet je dus verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan