cd/dvd image Nero Express 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Ik heb wat ge-googeld en in dit forum gezocht maar het is mij nog niet helemaal duidelijk: wat is nu precies een 'image' in Nero 6 ?
Als ik een cd kopiëer dan krijg ik de vraag of ik naar een image-burner wil branden maar als ik dat niet selecteer (dus cd-r branden) dan krijg ik toch een melding "image voorbereiden ". Is een image nu gewoon de kopie die in het geheugen gemaakt wordt van het origineel in de brander ? Zo ja, kan je deze image dus , indien opgeslagen , later zo weer naar meerdere cd's branden (zonder dat je dus het origineel weer moet inlezen ?

Een image is een digitale kopie van een CD/DVD/Blu-Ray/Floppy/...

En ja, een image die opgeslagen is op de computer kun je altijd opnieuw branden.

Laatst bewerkt:
Nou ja meschien is het zo iets duidelijker.
Een cd image is een wat nauwkeurige kopie van de cd ,soms zeggen ze ook wel eens een 1 op 1 kopie.
Die moet dus als ware net zo zijn als de cd.
Een brand programma gaat zo'n image maken als je bijvoorbeeld een cd van je cd speler naar de cd brander gaat schrijven.
Je cd speler leest die met een bepaalde snelheid en wordt weer met een bepaalde snelheid via je cd brander naar een cd geschreven ,als die snelheid niet gelijk en constand is dan moet op een gegeven moment de ene op de andere wachten ,dit kan niet en gaat het branden fout en kun je cd-r weg gooien.
Maar door dat het brand programma er eerst een image van maakt kan het brand programma het van de harde schijf lezen die sneller is en ook meer constand met die snelheid is dan een cd-lezer en gaat het branden zo goed als niet fout meer daar door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan