cd/dvd label printen gaat fout met de epson stylus photo 900

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanni

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2007
Dit is dus het probleem:
Ik ben dus in het bezit van de Epson Stylus Photo 900, een prima printer, alleen doet zich nu het probleem voor dat hij de cd's niet wil printen. Hij begint wel print een klein stukje, gaat dan helemaal uit de koers, dus met het gevolg dat de inkt op de cd-plaat komt i.p.v. op de cd, dan na nog een klein stukje printen (halverwege de cd en de andere helft op de glijplaat) stopt hij ermee en geeft een algemene fout. Kunt u mij vertellen wat er hier fout gaat? :confused::confused:

Groeten Sanni!

Met name dat de inkt niet goed terecht komt doet mij denken aan een spontaan opgetreden softwarematig probleempje (de printer is het spoor bijster) Wat je zou kunnen proberen is om de printer eens een keel helemaal te de-installeren en vervolgens weer te herinstalleren.
Kijk daarbij ook binnen software of ook echt alle applicaties die meegeinstalleerd stonden, weg zijn, anders deze handmatig nog even verwijderen.

Ik ga er in mijn advies vanuit dat het ding altijd goed gewerkt heeft en je de juiste software ook nu gebruikt om te printen.

Aan de andere kant onstaan softwarematige problemen ook eigenlijk niet zomaar, dus houd voor de zekerheid in je achterhoofd dat ook de printer zelf kaduuk kan zijn.

Laatst bewerkt:
Met name dat de inkt niet goed terecht komt doet mij denken aan een spontaan opgetreden softwarematig probleempje (de printer is het spoor bijster) Wat je zou kunnen proberen is om de printer eens een keel helemaal te de-installeren en vervolgens weer te herinstalleren.
Kijk daarbij ook binnen software of ook echt alle applicaties die meegeinstalleerd stonden, weg zijn, anders deze handmatig nog even verwijderen.

Ik ga er in mijn advies vanuit dat het ding altijd goed gewerkt heeft en je de juiste software ook nu gebruikt om te printen.

Aan de andere kant onstaan softwarematige problemen ook eigenlijk niet zomaar, dus houd voor de zekerheid in je achterhoofd dat ook de printer zelf kaduuk kan zijn.

Ik heb dus gisteren alle software verwijderd en alles opnieuw geinstalleerd. Alles vanaf de originele Epson cd...........maar helaas, papier printen gaat geweldig is niks mee aan de hand. En voor dat ik eraan moet denken dat de printer kaduuk is wilde ik toch eerst eens horen of iemand is die dit probleem heeft gehad en/of er nog wat aan te doen is.

Ah, dan zou daar je probleem kunnen zitten (die nieuwe installatie)
Ben je bij Epson geweest voor een update? Het is goed mogelijk dat in de tijd dat je de printer had, er mogelijk middels Microsoft update, updates binnen zijn komen wandelen en die je nu (nog) niet hebt.

Ik probeer maar wat............... ;) Het alternatief is een hardwareprobleem.

Ah, dan zou daar je probleem kunnen zitten (die nieuwe installatie)
Ben je bij Epson geweest voor een update? Het is goed mogelijk dat in de tijd dat je de printer had, er mogelijk middels Microsoft update, updates binnen zijn komen wandelen en die je nu (nog) niet hebt.

Ik probeer maar wat............... ;) Het alternatief is een hardwareprobleem.

Ik heb dus wel de laatst uitgekomen driver van de Epson site gehaald, dan zou ik dus eigelijk de hele installatie daarweg moeten halen en die dan opnieuw installeren?

Als je dat gedaan hebt, dan heb je inmiddels al de update, dus daar zou het probleem dan niet kunnen zitten.

Nogmaals, ik probeer even mee te denken, ik heb namelijk zelf ook een Epson met zo'n schuiflade voor CD/DVD's.

Heb je tijdens de dé-installatie ook ALLE utilitys van Epson eraf gegooid? Dus niet alleen de printerinstallatie ongedaan maken, maar ook van alle leuke / handige / nuttige tools van Epson, waaronder het gratis meegeleverde CD / DVD labelprogramma?

Je hebt nu een niet goed werkende printer, dus nog éénmaal de hele installatie overnieuw doen zou te overwegen zijn. Belangrijk is daarbij dat je ook echt ALLE software van Epson verwijdert alvorens te gaan herinstalleren.

Overigens, nog welkom bij de Helpmij!

Laatst bewerkt:
Als je dat gedaan hebt, dan heb je inmiddels al de update, dus daar zou het probleem dan niet kunnen zitten.

Nogmaals, ik probeer even mee te denken, ik heb namelijk zelf ook een Epson met zo'n schuiflade voor CD/DVD's.

Heb je tijdens de dé-installatie ook ALLE utilitys van Epson eraf gegooid? Dus niet alleen de printerinstallatie ongedaan maken, maar ook van alle leuke / handige / nuttige tools van Epson, waaronder het gratis meegeleverde CD / DVD labelprogramma?

Je hebt nu een niet goed werkende printer, dus nog éénmaal de hele installatie overnieuw doen zou te overwegen zijn. Belangrijk is daarbij dat je ook echt ALLE software van Epson verwijdert alvorens te gaan herinstalleren.

Overigens, nog welkom bij de Helpmij!

Ik ga het proberen, zal alles verwijderen weer en dan de nieuwe installatie erop zetten, als je het niet probeerd zul je nooit weten of het werkt.

Kijk goed binnen Software (configuratiescherm) of er nog Epson tools staan voordat je herinstalleert. Deze eerst verwijderen.

:D maar pas op! Als je toevalig ook een Epson scanner hebt, kun je zomaar verkeerde dingen verwijderen. ;)

:D maar pas op! Als je toevalig ook een Epson scanner hebt, kun je zomaar verkeerde dingen verwijderen. ;)

Zit nu in configuratiescherm en ben aan het verwijderen, nee alleen printer is van Epson.....

Check ook even de juiste installatievolgorde:
bij veel printers is het EERST de driver / software, dan pas de printer zelf. Ik weet niet of dat voor álle printers geldt, dus kijk even in het boekje.

Check ook even de juiste installatievolgorde:
bij veel printers is het EERST de driver / software, dan pas de printer zelf. Ik weet niet of dat voor álle printers geldt, dus kijk even in het boekje.

Dan heb ik een probleem, zou niet weten waar het boekje ligt, maar misschien kan ik daarvoor op de gebruikershandleiding iets wijzer over worden?

Ja en bij twijfel eerst de software en dan pas de printer zelf aansluiten.

Kan dáár het probleem niet zitten? (dat je de verkeerde software hebt gedwonload)
Bijv. voor een verkeerd OS?

Kan dáár het probleem niet zitten? (dat je de verkeerde software hebt gedwonload)
Bijv. voor een verkeerd OS?

Heb de software van de cd geinstalleerd gisteen en een driver van de epson site gehaald.......maar zie nu op de site dat er geen software bij staat, alleen een driver............en dit is inderdaad een andere als die van gisteren.

Nee, dat kan wel kloppen. Die software moet je meestal ook vanaf de meegeleverde CD installeren. De printerdriver zelf wil nog wel eens aan updates onderhevig zijn.

Nee, dat kan wel kloppen. Die software moet je meestal ook vanaf de meegeleverde CD installeren. De printerdriver zelf wil nog wel eens aan updates onderhevig zijn.

Geloof dat nu per toeval het probleem opgelost is, lag hem dus niet aan de installatie want daarna deed hij nog niks met cd's, maar na lang geknoei en proberen heb ik de schuif op een wat vreemde stand gezet, net even onder de envelop.......en hij print weer een cd. Dus denk dat er met die schuif iets aan de hand is.......za wel wat ontsteld zijn denk ik.
Pasja harstikke bedankt voor je geweldige hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan