cd dvd rom speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

geeltje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2002
hier een probleem waar ik al een jaar mee zit
als ik een dvdrom cd rom lege cdrom dvdrom originele cd dvd in mijn spelers doe [asus] gaat het soms fout de pc slaat totaal vast geen ctr alt delete mogelijk moet de pc echt opnieuw opstarten soms pakt de cdrom of dvdrom speler de cd of dvd gewoon maar meestal slaat de pc vasrt lijkt mijn stug dat het in de cdrom of dvdrom speler zit heb zelfs mijn moederbord al vervangen windows opnieuw geinstalleerd wie weet een oplossing

Al eens als proef een andere speler geprobeerd ?

cd rom speler

hallo
eigenlijk nog niet ik heb zo wel een dvdrom speler als speler brander van asus in mijn pc en allebei de stations doen het zodoende ben ik bang dat het niet hier in zit wie helpt mijn

Koppel dan eens een voor een af.
Bovendien controleren of ze juist ingesteld staan als master en slave indien ze op één datakabel zijn aangesloten.

Als je nu 's wat meer info gaf over je pc,moederbord e.d. konden we je misschien verder helpen?

Het is een beetje jammer dat je niet eerst de spelers verander, of de kabel van de spelers (of de master en slave positie), en dat je meteen een nieuw mobo er in heb gedaan. Dat brengt meer kosten met zich mee.

Als je je mobo heb vervangen, en de zelfde spelers er aan heb gehangen, lijkt mij dat het aan je kabel ligt. Wat voor kabel gebruik je? Ik neem aan dat het IDE spelers zijn?
Probeer eens te switchen van kabel, ATA 100 of 133. En probeer ze aan een lege kabel 1 voor 1, dus zonder HDD er bij.

Tevens als je computer vast slaat, laat hem dan eens een half uurtje staan, en kijk of hij het na een half uur doet. Bij een hardware fout kan de computer soms tijd nodig hebben om de boel te verwerken. Vaak beginnen wij al met het drukken op allerlei knoppen omdat we denken dat hij is vast gelopen.

Wanneer je naar een hangpartij de computer opnieuw opstart, ga dan eens naar:
rechtenmuisknop op Deze computer --> beheren --> klik link, logboeken open --> systeem. En kijk of er rode tekentjes staan, en wat daar de eigenschap van is.
Misschien geeft hij iets aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan