Cd/Dvd Rom stations Code 39

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo,

ik heb sinds vandaag een compleet nieuwe computer gekocht bij computerland. Alles werkte perfect heb al aardig wat geïnstalleerd, tot dat ik weer een cd-rom gebruikte. In ene geeft hij helemaal geen Cd/Dvd station meer aan. Dus ik heb gekeken bij apparaatbeheer en blijkt de volgende melding:

''Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is.''

Ik heb al 'Naar oplossingen zoeken' geprobeerd maar dan gebeurd er niks.. Ik heb zelf al even via google gezocht en kwam dit tegen:

http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B314060&x=9&y=8#letmefixit. Ik volg de stappen maar bij stap 4 Zoek in het navigatievenster naar de volgende registersubsleutel en klik vervolgens op deze registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}. Er zijn heel veel mapjes die op die code lijken, de ene heeft geen 'Uperfilters' staan maar enkel 'Lowerfilters'. De ander heeft het weer wel. Naja het komt er op neer dat ik in de map met de juiste code enkel Lowerfilters zie staan. Is het nou de bedoeling dat ik enkel dat bestandje verwijder? En moet ik daar een back up van maken? Want ik heb geen idee hoe dat moet en ben wat angstig dat ik de nieuwe pc straks nog om zee help :p

Laatst bewerkt:
1. Probeer dit programmatje eens: http://www.royduineveld.nl/2009/05/cd-dvd-magic/
2. Controleer de bekabeling
3. Defect

Bedankt voor de snelle reactie. Maar het programmaatje heeft niet gewerkt. Bij het opnieuw opstarten van de pc hoor ik wel even de cd-rom geluid maken. Maar zodra hij volledig is opgestart kan ik er niks mee... Verder heb ik deze pc vanochtend gloed nieuwe gekocht, dus ik wil hem niet open maken wegens garantie.. Want ik vind dit zeer merkwaardig, de pc is niet gevallen of iets hij staat er nog maar paar uur te draaien en ik hen nu al een defect?! Kan ik nog proberen dat bestandje Lowerfilters te verwijderen of niet?

Inderdaad Vista, ik heb het bestandje 'LowerFilters' verwijderd. Het heeft gewerkt! Hij doet het weer :thumb:, heel erg bedankt voor jullie reacties. Maar nog één vraagje, is dat nou een fout bestandje wat ik dan heb verwijderd? Want dat begrijp ik nog niet helemaal :confused:

Heel fijn om te horen dat het weer werkt , waarom vista dit precies doet zou ik je ook niet kunnen zeggen , helaas doet vista heel veel dingen die die eigenlijk niet moest doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan