CD/DVD speler verdwijnt na herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Boerkamp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Berichten
70
Hoi,

Een paar dagen geleden na een update van Windows was mijn CD/DVD speler verdwenen, in apparatenbeheer gaf die aan
"Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)"

Na wat oplossingen voor soortgelijke problemen te hebben gelezen heb ik het register gecontroleerd op waarden
Upperfilters en Lowerfilter maar die zijn niet aanwezig, ook de Fixit van Microsoft gef geen oplossing en ook
de drivers opnieuw laden gaf geen oplossing

Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan:
Virtual cloneDrive verwijderd (die er al een tijdje opstond en nooit geen problemen gaf)
de installatie in apparatenbeheer ongedaan gemaakt
de speler fysiek verwijderd, laptop laten opstarten en apparatenbeheer bijgewerkt, laptop afgesloten en de speler weer gemonteerd
daarna laten zoeken naar gewijzigde apparaten en de speler is weer terug en werkt naar behoren. :)

Nou het probleem, nadat de laptop opnieuw is opgestart is de speler weer verdwenen en komt pas weer terug nadat ik wederom
de installatie in apparatenbeheer ongedaan heb gemaakt en opnieuw heb laten zoeken.

Het is een Toshiba Satellite laptop van een paar maanden oud, met Windows 8 Pro geinstalleerd.

Wie kan me helpen om dit laatste stukje van de puzzel op te lossen ?

Groetjes,
Mark
 
Probeer eens cd dvd magic
Niet vergeten: Opslaan, opzoeken in Verkenner en erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren". Dan op de knop Fix klikken en daarna de laptop herstarten.
Hopelijk levert het wat op.

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Bedankt voor je antwoord, het heeft helaas niet geholpen.

Groeten,
Mark
 
Ik heb in ieder geval geen tips meer. Hopelijk iemand anders nog wel.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan