Cd/Dvd speler werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem5

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Hallo, sinds een paar dagen werkt de Cd/Dvd speler/brander niet meer, in deze computer staat hij wel gewoon, in apparaat beheer is geen foutmelding te zien en ook hier staat hij gewoon tussen met de mededeling:dit apparaat werkt correct, maar dat doet hij dus niet, als ik er een Cd/Dvd in doe dan hoor je dat hij hem pakt zeg maar en daarna is het stil, via deze computer is hij ook niet te openen, iemand enig idee ????

Helaas, het mocht niet baten, de speler begint gewoon niet te draaien. Maar wel enorm bedankt voor je reactie.

Hoi,

Heb je ook het lensje al eens schoongemaakt? en anders wordt het in een nieuwe investeren ben ik bang.:D

Waarmee kan ik deze schoonmaken? Als er een nieuwe moet komen dan ga ik naar de Real Duitsland deze hebben ze in de aanbieding voor 29,95 Euro van Samsung. Dit is een externe speler/brander.

Hoi,

Is het een dvd speler in een notebook of desktop de defecte dan?

Hoi,

Dat is jammer welk notebook als ik vragen mag een dvd speler is niet zo moeilijk inh te bouwen als hij tenminste zo te koop is en anders de losse maar denk dat je voorkeur voor een vervangende is

Het notebook is een HP/ Compaq en ik denk ook dat een vervangende het gemakkelijkst en goedkoopst is omdat over het algemeen de onderdelen van een notebook vrij prijzig zijn, in verhouding tot een desktop, voor het in/uitbouwen maakte ik mij niet zo veel zorgen aangezien ik dit al wel vaker gedaan heb.

Hoi,

Dan zou ik even op het net kijken of hij te koop is even op type notebook zoeken

Hallo

Jammer genoeg wordt geen typenr vermeld ... "Het notebook is een HP/ Compaq " ... heeft immers meer dan slechts 1 model gemaakt.

Er kan dus een sata drive of een ide/pata drive zijn gemonteerd.

Zo zien de connectoren er uit ...

Ide laptop :

http://www.alibaba.com/product-gs/532256883/Laptop_Internal_IDE_PATA_24x_CD.html

Sata laptop:

http://tonaton.com/en/sata-dvd-rom-for-sale-accra

Meestal zijn dergelijke drives standaard , en is het enkel het front v/d drive die afwijkt.

Deze kun je "eenvoudig" demonteren (kliksysteem)

De montage gaatjes zijn ook standaard , kwestie dat eventuele montage/bevestigingsbeugels ook getransplanteerd kunnen worden.

Mocht er iemand in uw relatiekring een defekte laptop bezitten of je weet van een goedkoop 2e hands exemplaar is dit dus ook een optie.

Een c.d/d.v.d. drive specifiek voor uw laptop kopen zal vermoedelijk pittig geprijsd zijn.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan