cd/dvd spelers weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Hallo,Mijn pc herkent zowel mijn dvd als cdrom niet meer. Ik heb alle adviezen al geprobeerd lowwer en upper filters verwijderen etc. Ik heb spelers uit een andere pc erin gedaan ook niets. Ik kan ze ook niet vinden in apparaatbeheer. Ze zijn verdwenen nadat ik sitecom bluetooth heb geinstalleerd. Heb ik er ook weer afgehaald. Ik heb systeemherstel al gedraaid maar niets.Bij Everest home (Lavalys) staan ze ook niet. Weet iemand verder nog advies. Helga

Misschien lukt het met een volledige reïnstall van je systeem.

Hoe doe ik dat dan. En moet ik dan dingen veilig stellen. Helga

Alle informatie die je wilt houden zet je op een andere harde schijf dan die waar nu je windows op staat (dat is de C).
Je kan ze ook naar jezelf mailen in de bijlage van één of meerdere mails zonder nadien je mails te checken.
Dan formateer je je c-schijf en herinstalleer je windows en alle andere programma's.
Na het instellen van alles kan je je mails checken en komt alle informatie weer op je computer.
Lijkt dit te ingewikkeld, raadpleeg dan iemand uit je buurt die computers van binnen en van buiten kent.
Groetjes : Jeroen.

Ik heb maar 1 harde schijf.Herinstalleren heb ik daar dan geen cd station voor nodig met de orginele Windows Xp schijf?

Je hebt je windows niet opnieuw geïnstalleerd dan. Alleen je cd-rom en je bluetooth?

Alles werkte goed tot ik bluetooth ging instaleren toen herkende pc mijn cd rom + dvd rom. niet meer.Dus nee ik heb windows niet geinstallerd dat stond er al op. Dus vandaar mijn vraag hoe reinstal ik zonder dat ik een werkend cd station heb? Ik heb 1 schijf c: (120gb) Packerd Bell.

Herkent je bios de cd-rom?

Zo ja, dan kan je van de cd-rom opstarten door met F8 in de bios zelf de cd-rom als eerste boot-device in te stellen, dn de cd van windows erin en opstarten. De rest wijst zichzelf uit.

Zo nee, dan kan je op je moederbord de lithium-batterij die daarop zit een minuutje uithalen. Zo reset je je bios en zou die je cd-rom wel weer moeten herkennen. Dan werk je zoals hierboven. de rest wijst weer zichzelf uit.

Misschien kan je je bluetooth er eerst weer eens uithalen voor je verder gaat. Ik zou die zelf wel terug naar de winkel doen waar ik die haalde, het probleem uitleggen en mijn geld terug vragen, of een ander model.

Ben inderdaad naar de winkel geweest en helaas wat ik al vreesde het moederbord was stuk. Ik heb er nu een pci kaart inzitten en alles werkt weer. Bedankt voor de reacties. Groetjes Helga

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan