Cd/DvD station stuk?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timothy271

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
547
Hoi allen ;)

dit is nu mijn 3de topic deze week:p maar 2 zijn er al opgelost:p dus nu hopelijk dit ook!

Mijn DvD/Cd station in men vista laptop werkt niet meer...
ik heb dual boot vista en win7 maar geen 1 van beide wil hij werken.
Ook niet bij het opstarten om hem open te doen, of ervan te bootten.
Bij het power on van de laptop brand er even een lichtje van de dvd/cd station maar dat is het ook.

Wat kan ik eraan doen?
Systeemherstel gaat niet omdat ik onlangs veel software verwijdert heb.

Kan ik ergens met brute force hem laten draaien ofzo?

Mvg Timothy
 
Je kunt hem openen door de nooduitgang te gebruiken. Door middel van een paperclip (juist, in het gaatje van je cd/dvd-speler). Aansluitend zou ik een live-cd gebruiken, bv. een Linux . Wel even in je bios aanpassen. Dan weet je het gauw genoeg.;)
 
Je kunt hem openen door de nooduitgang te gebruiken. Door middel van een paperclip (juist, in het gaatje van je cd/dvd-speler). Aansluitend zou ik een live-cd gebruiken, bv. een Linux . Wel even in je bios aanpassen. Dan weet je het gauw genoeg.;)

Dit werkt niet, hij leest precies geen live cd's. Andere idee's??

Mvg Timothy
 
Dit werkt niet, hij leest precies geen live cd's. Andere idee's??

Mvg Timothy

Ik denk dat het te maken heeft met een van men vorige topics, waar plotseling een partitie verdwenen was. Van toen kon ik niet meer met het cd station werken...

Als ik Rechtermuisknop en uitwerpen kies dan krijg ik dit: er is tijdens het uitwerpen van cd station F een fout opgetreden.
Dit bij alle 3 cd stationnen (hoe het komt weet ik niet maar ik heb 3 icoontjes, 2x Cd station en 1 x hd-dvd station. Daarvoor was het niet 2x cd station.

Heeft iemand advies??

Mvg Timothy
 
Heb je wellicht daemontools o.i.d. geinstalleerd?
Dan heb je nl. een (of meerdere) virtuele cd cq dvd optische drives op je computer.
Deinstalleer deze eerst eens, en zie wat je overhoud.
 
Heb je wellicht daemontools o.i.d. geinstalleerd?
Dan heb je nl. een (of meerdere) virtuele cd cq dvd optische drives op je computer.
Deinstalleer deze eerst eens, en zie wat je overhoud.

Dat deed inderdaad de overige schijven verwijderen. Ben langs winkel gelopen en hoogst waarschijnlijk is de drive gewoon stuk ;)

Helaas maar ja
toch bedankt !

Mvg Timothy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan