cd dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitch49

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2007
hallo heb een vraag. mijn cd dvd speler doet het opeens niet meer, heb hem onlangs nog gebruikt voor te instaleren, en vandaag wou ik hem gebruiken en doet het niet meer. ik hoor hem wel lopen en lampje brand ook maar dan houd het op. ik heb vista home basic en de cd dvd speler brander in een, is een optiarc dvd rw ad-7170a ata device. kan iemand mij hiermee helpen. dank u.

hallo heb een vraag. mijn cd dvd speler doet het opeens niet meer, heb hem onlangs nog gebruikt voor te instaleren, en vandaag wou ik hem gebruiken en doet het niet meer. ik hoor hem wel lopen en lampje brand ook maar dan houd het op. ik heb vista home basic en de cd dvd speler brander in een, is een optiarc dvd rw ad-7170a ata device. kan iemand mij hiermee helpen. dank u.

Het kan zijn dat er vetvlekken op zitten van je of je kinderen, was de schijfjes en droog ze met een zachte doek, in de afwasmachine kan ook, nog makkelijker. Ik vermoed omdat het lampje blijft branden, het moet flikkeren, in het uiterste geval moet je de disdrive vervangen.

hallo vinky bedankt voor de reactie op mijn vraag. nou heb er ook al nieuwe cd dvd ingehad maar doet het opeens niet meer, het lampje doet het en gaat dan uit als de speler ophoud te lopen. en dan beweegt zich niets meer. zou ik normaal setup op het scherm krijgen.

hallo. ik heb nog een pc lopen met windows xp daar doet de cd dvd het wel. nu heb ik die omgewisseld, en die die het wel deed in xp doet het nu ook niet in vista, wie kan mij een goede tip geven. dank u

hallo. ik heb nog een pc lopen met windows xp daar doet de cd dvd het wel. nu heb ik die omgewisseld, en die die het wel deed in xp doet het nu ook niet in vista, wie kan mij een goede tip geven. dank u

ik vind dat heel raar, maar ik heb ook een XP Home Edition en Fedora Unix en het enige nadeel is dat ik disco's van de discotheek niet mag copieren. Maar dit is de tip, ik weet zelfs niets van de Window 7, misschien hebben ze een andere driver voor de cdrom er in gezet. Dat doet een nieuwe CUPS driver ook opFedora en daar moet je het dan meer doent, ze maken alles moeilijk een driver voor alle soorten Uniix 'soorten, zo zie je maar weer, Linux is geen beter systeem alleen anders.

hallo vincky bedankt voor je reactie vanuit denia, mijn zus zit daar ookte overwinteren. maar het moet toch een reden hebben dat dat ding het opeens niet meer op vista werkt, gisteren wel nog vandaag niet meer dat is te gek. en er is niets veranderd of wat anders gedaan. zet ik hem in de pc met xp loopt dat.

misschien moet je overschakelen van Windows Vista daar zitten eigenaardingen in dus overschakelen ook Windows 7 zou een oplossing kunnen zijn, probeer dat bij iemand die windows 7 heeft, desnoods de computershop.

onder linux heb je ook zijn eigenaardigheden, daar beschouwd hij de cdrom/dvdrom als een scsi driver, dan moet je ln -s /dev/sc0 /dev/dvd doen, ja de computerwereld zit raar in elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan