cd+dvdspeler of home cinema system

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bebetok

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2001
Allereerst: geen idee of deze vraag wel past op dit forum, maar het is te proberen:

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe cd-speler, voor tussen de 200 en 300 euro. Nu valt mij op dat er op verschillende 'mini systems' ook een dvd-speler zit. Hierbij heb je echter slechts 2 boxjes. Je kent ze wel. Zo niet, dit is er bijvoorbeeld een:
http://www.audiostore.nl/vshop/product_info.php?cPath=203&products_id=6242

Maar wat ik me nou afvraag: waarom bestaat dit? voor hetzelfde geld heb je een home cinema system met dolby surround en al dat soort meer.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Alvast bedankt,

Bebetok

Voor dat geld heb je de helft van 1 frontspeaker van een volwaardig dolby surround systeem.
Waarom mensen dat kopen?
Ruimte gebrek, geld te weinig of geen oren aan hun hoofd of geen interesse.

Om DVD muziek cd's te draaien :)

bv een concert van kane of iets dergelijks.

Wrom neem je niet gewoon een home cinema set?
Heb ik ook 1 op mijn kamer van Sony.

perfect geluid en je kan alles draaien en op zijn tijd een filmpje.

BASSSS moet je niet horen maar voelen!!! muhahahah

Mukkel,
helemaal mee eens.
Het hoeft ook allemaal niet zo duur te zijn, maar een home cinnema set is ideaaal.
Ze worden ook met de maand goedkoper.
Als je nog even kan wachten, wacht dan op de aanbiedingen van december. Zoals je dan ook weet, moet er ruimte gemaakt worden voor de collectie voor 2006. Alles moet er dan weer uit.

Mosterd na de maaltijd?
Leg mij even het verschil uit tussen een Home Cinema Set en een volwaardige Dolby Surround Set?
Het een is de kelinste KIA de andere een RR. Maar doet in principe hetzelfde.
Daarom moet je ook goed lezen wat er geantwoord wordt.
Ik betrapte je daar in een ander topic ook al op.
LEZEN AUB!

Geplaatst door A.J.
Mosterd na de maaltijd?
Leg mij even het verschil uit tussen een Home Cinema Set en een volwaardige Dolby Surround Set?
Het een is de kelinste KIA de andere een RR. Maar doet in principe hetzelfde.
Daarom moet je ook goed lezen wat er geantwoord wordt.
Ik betrapte je daar in een ander topic ook al op.
LEZEN AUB!

Sorry hoor dat ik af en toe iets te snel probeer te zijn,
Gaf alleen maar mijn mening en ervaring.
Als het geluid uit mijn home cinnemacet met dolby surround komt vindt ik dit nog steeds kicken!!!

In "de wandelgangen" wordt een home ciname set ook wel aangeduid met een dolby surround set.
Dat dolby surround inmiddels in ingehaald door DTS wordt in spreektaal nog niet gebezigd.
Klinkt ook minder lekker, "een DTS set".

Een volwaardige Home Cinema Set of Dolby Surround Set is een set waar je ook een superieur stereo geluid op hebt.
Dus volwaardige Hi-Fi speakers rondom en niet van die "gepromoveerde" autospeakers.
Een aangezien een beetje Hi-Fi speaker zo rond de €500 kost, kwam ik tot mijn uitspraak.

Dat niet iedereen daar dat geld voor heeft of voor over heeft heb ik gemeld. Anderen hebben er simpelweg de ruimte niet voor. Al die dingen heb ik gemeld.

Dus jij zou eerder gaan voor die miniset van 400 euro, dan een h.c.s. van datzelfde geld?

Ik zou door sparen en dat heb ik destijds ook gedaan.
Maar ik heb liever een behoorlijk goed stereo installatie, dan een minder goede HCS.

Maar bedenk altijd dat smaken verschillen en dat iedereen andere oren heeft en andere dingen hoort.

ja precies. dan liggen wij op één lijn.
bedankt voor de reacties :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan