CD en DVD driver wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patziie

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2011
Hallo

ik ben niet zo goed in de computer problemen en nu zit ik met een grote nl
mijn pc leest geen cd/dvd's meer.
Als ik er een CD/DVD insteek dan gebeurt er niks.
Ik kan de probleem niet zo goed verwoorden maar hier zijn wat foto's die ik hoop dat ze misschien wat kunnen helpen.

FOTO 1
FOTO 2

Kunnen jullie mij aub helpen want ik ben echt hopeloos... :(

alvast bedankt, Patz!

Laatst bewerkt door een moderator:
@Modag: bedankt voor je reactie ik heb dit geprobeerd en er kwam een kader met voltooid en dat de computer opnieuw gestart moest worden dat deed ik maar toen bij het terug opstarten bleef hij hangen en moest ik de pc uitzetten. Dat zorgde ervoor dat de computer een opstartherstel deed en ik dacht misschien is de probleem opgelost. Eens de computer aan was, kon ik nog steeds geen cd/dvd/bluray afspelen.
ik ben dan naar de ashampoo burning studio geweest en daar kwam ook op te staan dat er geen CD/DVD/BluRay schijf is gevonden.
mijn probleem is niet opgelost...
toch bedankt om mij te helpen, en als je toevallig nog een oplossing weet zeg het maar dan probeer ik het... (:

@Funpret
neen, het is een interne...

dit is trouwens het kader dat er op komt te staan als ik de ashampoo burning studio 2010 opstart... ik weet het niet of het helpt, mjaa..
http://imageshack.us/photo/my-images/31/probleem2.jpg/

Is er een rede waarom je cd speler op Q staat? Is de Q schijf normaal je CD speler? wat gebeurd er als je daar naar binnen gaat?
Mocht Q je CD speler zijn, probeer dit eens:
Start>rechtermuiskop op Computer>Beheren.
Ga hier naar Opslag, en daar naar schijfbeheer.
Waar je schijf Q staat, klik je hier met rechts op en dan op: Stationsletter/paden wijzigen.
Nu krijg je een venster waar Q: instaat, klik een keer op Q: en dan daaronder op: Wijzigen.
Het bolletje bij Deze stationsletter toewijzen staat als het goed is aan, hier rehcts van staat in een drop-down menu: Q.
Verander die in E. Dan Oke, oke en toepassen. Klik alles weg, start je computer opnieuw op.
En probeer dan een CD af te spelen.
Ik hoop dat dit je wilt helpen. Mij heeft het eerder wel geholpen.

Succes!
Gr Bluetooth

Verkenner.jpg
Q heeft niet het picto v.e. cd/dvd speler. Ik denk eerder dat er fysiek iets niet klopt. Kabel/connector losgeschoten?

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Denk als de tip van Mik zjegger niet werkt of is ,dan ben ik bang dat je cd/dvd speler is overleden :confused:

Is er een rede waarom je cd speler op Q staat? Is de Q schijf normaal je CD speler? wat gebeurd er als je daar naar binnen gaat?
Mocht Q je CD speler zijn, probeer dit eens:
Start>rechtermuiskop op Computer>Beheren.
Ga hier naar Opslag, en daar naar schijfbeheer.
Waar je schijf Q staat, klik je hier met rechts op en dan op: Stationsletter/paden wijzigen.
Nu krijg je een venster waar Q: instaat, klik een keer op Q: en dan daaronder op: Wijzigen.
Het bolletje bij Deze stationsletter toewijzen staat als het goed is aan, hier rehcts van staat in een drop-down menu: Q.
Verander die in E. Dan Oke, oke en toepassen. Klik alles weg, start je computer opnieuw op.
En probeer dan een CD af te spelen.
Ik hoop dat dit je wilt helpen. Mij heeft het eerder wel geholpen.

Succes!
Gr Bluetooth

heej dankje wel voor je reactie maar als ik naar start rechtmuisknop op computer beheer, opslag doe dan komt er geen Q schijf op te staan er komt een D een C en een andere schijf zonder naam.
Bij gewoon start linkermuisknop computer staat er bij de Q schijf lokaal station....
volgens mij is mijn cd/dvd speler "dood".... :(
of weet u misschien met deze informatie nog iets meer, dan hoop ik dat u mij kunt helpen....

Kijk toch zeker eens met de verbinding met je pc en je dvd cd speler

Doe inderdaad wat Funpret zegt, want ik denk zo niet dat het aan de schijfletter ligt.
Schoef je PC open, en kijk of je connector goed zit.
Mocht dit wel zo zijn, dan is waarschijnlijk je speler dood, en zal je dus een nieuwe moeten kopen..

Bluetooth

Want ik heb het zelf al voorgehad.

ik heb geprobeerd zoals jullie het hebben voorgesteld maar het is niet gelukt...
maar volgens mij heb ik het ook niet echt goed gedaan..
kunnen jullie mij misschien meer informatie geven over hoe ik het moet doen aub?
alvast bedankt! ^^

oke dankje, kzal eens een kijkje nemen en ik laat nog iets weten ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan