CD en DVD worden niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

sscholte

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2004
Goedenavond (nacht is het al ondertussen),

Ik ben de hele avond met mijn computer bezig geweest. Het probleem is dat de pc de cd-rom (f:) en de dvd (g:) niet meer herkent.

Het probleem is een tijdje terug begonnen met het openen van de cd-rom lade uit zichtzelf, deze was dan ook niet terug te duwen. Ik was in de veronderstelling dat dit door het programma Bearshare kwam, deze heb ik dus ook al verwijderd. De problemen bleven een tijdje weg.
De laatste dagen leest de pc de cd-rom niet meer en tot overmaat van ramp vanaf vandaag (denk ik) de dvd ook niet meer. Heb via Apparaatbeheer gezocht en daar staan ze ook niet meer tussen. Ook met zoeken naar Nieuwe hardware wordt er niets gevonden.

Heel af en toe ziet de pc beide stations wel, maar kan dan niet lezen vanaf het cdrom station, ligt net aan hoe de pc opstart, want gaat dan gelijk in begin van Windows al fout.

Zelf denk ik dat het probleem door iets anders wordt veroorzaak want het zal toch wel heel toevallig zijn dat beide stations het begeven zo vlak na elkaar.
Is er een programma om hardware te controleren (harde schrijven, geheugens ofzo) ik noem ook maar wat.

Als er iemand is die een idee heeft hoor ik het graag

Alvast bedankt!

Ik heb de punten bij stap 2 opgevolgd, maar de problemen zijn er nog. Het heeft niet geholpen. Maar wel een handige link, bedankt.

Ik had geen Upperfilter is mijn lijstje staan, kan dit kloppen? Heb alleen de Lowerfilter dus maar verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan