Cd gebrandt, geen geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.159
Ik heb via de DVD schijf een CD gebrandt, alles staat erop, maar de cd speler (stereo installatie) geeft aan 'no disc'
?????

Prachtig trouwens, gaat allemaal automatisch met NERO wizzard.

Daarbij blijken de luidsprekertjes van de PC het niet te doen, tja alles nieuw hè.
Waar kan dit aan liggen?

Kun je trouwens per ongeluk een goede cd afvegen als je deze in de cd brander doet en in de DVD een lege (omgekeerd dus)???
 
Je bedoelt via de DVD-brander? Heb je het wel als audio-cd gedaan en niet per ongeluk als mp3's?

Kun je trouwens per ongeluk een goede cd afvegen als je deze in de cd brander doet en in de DVD een lege (omgekeerd dus)???

Dit snap ik niet helemaal:confused:.

En weet je zeker dat je de speakers wel goed hebt aangelsoten?
 
DVD kun je niet in een cd speler afspelen alleen in dvdspeler dan zul je een cdr moeten branden.

Graag de vraag iets duidelijker stellen aub.
 
Oké, ik dacht dat het duidelijk was...:rolleyes:

PC Windows Xp
DVD speler
CD brander

In DVD speler muziekcd gedaan
CD rom: lege CD

lege CD gebrandt met deze muziek.

1.gevolg: gebrandde cd (waar de muziek dus nu opstaat) in stereo installatie om af te luisteren
Die geeft melding 'no disc' kan de cd dus niet afdraaien. Hier doe ik het voor dus de vraag is hoe dit kan.
Of kunnen wat oudere installaties die CD's niet lezen???

2. Als je nu de goede officiele muziekcd in de cd brander zou doen, en de lege cd (die gebrand moet worden) in de DVD speler, zou je dan de goede muziekcd kunnen afvegen.

3. de luidsprekers zijn goed aangesloten, kabeltje erin en naar beide+ stekker. lampje brandt maar doet verder niets.
Wat kan ik hier verder mee behalve terug naar de winkel?
 
Geplaatst door mnb
Kun je trouwens per ongeluk een goede cd afvegen als je deze in de cd brander doet en in de DVD een lege (omgekeerd dus)???

Alleen rewritables kun je weer (per ongeluk) leegmaken. Een gewone CDR niet. Data kan erop, maar er niet meer af.

In 1 van de spelers heb je als het goed is een kabeltje naar je geluidskaart lopen (binnen in de pc) In die cd-drive moet je wel geluid horen.
 
Laatst bewerkt:
hmmmm:eek:
ik had wel het kabeltje naar tussen beide luidsprekertjes zitten en eentje naar de stekker maar had nog een kabeltje over:rolleyes:
waar moet dit in?
Heb 3 gaatjes: twee met allemaal halve rondjes onderste met streepje erdoor.
Andere soort lampje. Zit op iedere pc, wat betekent dit en waar moet het geluidskabeltje in?

Maakt Windows XP ook geluid bij leeggooien prullenbak, ingekomen e mail ed?
 
rondje met pijltje naar buiten = voor speakers
 
Oké, opgelost, al ben ik niet echt tevreden over de kwaliteit.
Kabeltje moet dus in bovenste aansluiting.
Waar de aansluiting met het 'lampje' als teken erbij, voor is, blijft voor mij een vraagteken
Weet iemand dit?:thumb:
 
Geplaatst door poekie
rondje met pijltje naar buiten = voor speakers


Onderste en bovenste, wat is het verschil, hij doet het onder niet boven wel.

Kun je overigens iets stukmaken als je bv luidsprekerkabeltje in microfoonaansluiting doet? Tijdens afspelen ook nog?:confused:
 
Geplaatst door mnb
Oké, opgelost, al ben ik niet echt tevreden over de kwaliteit.


Ik heb onlangs een Sweex 5.1 geluidskaartje gekocht, voor 13.95. Op het gebied van audio ben ik altijd erg kritisch geweest, maar ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over het geluid van dit kaartje. Het kan natuurlijk ook aan je speakertjes liggen, maar ik vermoed dat jij een onboard geluidskaart hebt en dat stelt doorgaans niet veel voor.:thumb:

groetjes

Poekie
 
Geplaatst door mnb



Onderste en bovenste, wat is het verschil, hij doet het onder niet boven wel.

Kun je overigens iets stukmaken als je bv luidsprekerkabeltje in microfoonaansluiting doet? Tijdens afspelen ook nog?:confused:

Dan is de bovenste de line-in , die kun je gebruiken om bijvoorbeeld het geluid van een cassettedeck:eek: in je pc op te nemen.
Luidsprekerkabeltje in mic ingang zal geen probleem geven, bijv. cassettedeck in mic ingang wel. Signaal uit cassettedeck of cd-speler is te hard.
 
1 probleem is opgelost, blijft staan dat mijn stereo eigen gebrandde cd's niet herkend:rolleyes:

en die geluidskwaliteit is vééééééle malen beter:thumb:
 
Je moet dus je cd's als Audio CD branden en niet op een cd-rw schijfje.
 
Heuh

Audio cd's zijn weer andere?
CD rw is om bestanden op te zetten ofzo. HOe dat moet is me trouwens ook nog ff de vraag..

CD R schijfjes zijn ook voor bestanden?

Nou dan heb ik er wel genoeg, 10 stuks CD RW.......

:rolleyes: :p :evil:
 
Er zijn 2 soorten cd's om op te branden, te weten cd-r en cd-rw. Cd-r moet je gebruiken om audio cd's te maken. die kun je dus 1 keer branden. Cd-rw kun je weer wissen en daarna opnieuw beschrijven, maar zijn minder geschikt voor audio cd's. Jouw probleem met 'no disk' is een veel voorkomend probleem met cd-rw audio-cd's die je afspelen wilt in een gewone cd-speler. Zowel in oude, nieuwe, goedkope en dure cd-spelers. Sommige cd-spelers hebben sowieso moeite met zelf gebrande cd's.
In Nero wizard moet je wel kiezen voor 'Audio-cd' !!!! Als je die cd die het dus niet deed, in je cd-rom speler doet en je kijkt in de windows-verkenner naar de bestanden en daar staat achter: .cda, dan kan het zijn dat je cd-speler het probleem is, mits je een cd-r schijfje hebt gebruikt. Staat er iets anders achter, mp3 bijv, dan heb je het fout gedaan en moet je dus voor 'Audio cd' kiezen

Poekie:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan