CD i.pv. Floppy opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

johndegr

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Berichten
15
Hoe kan ik op mijn notebook (zonderfloppydrive) maar met cdRW toch mijn computer op laten starten via een CD met daarop de floppy opstartfiles voor image 2002 van powerquest?

Anders kan ik bij calamiteiten niet de gemaakte imagefile opstarten bij gemis van een floppydrive. Het prg geeft alleen de mogelijkheid op floppies hiervoor aan te maken.

Graag advies hierover.
 
De bootvolgorde in je BIOS aanpassen zodat ie vanaf de cd opstart.

Benjamin
 
Bedankt voor je antwoord, maar ik bedoel iets anders.

Ik wil 2 floppy disc's van mijn desktop overzetten op een CD welke op kan booten, zodat ik deze CD kan gebruiken op mijn notebook, zonder Floppydrive, om het restore (bootprogramma) van een image file, welke daar al opstaat, te kunnen opstarten.

Als ik nu mijn systeem kwijt ben, kan ik wel de org. opstart CD van het systeem plaatsen, doch kan ik niet de imagefile opstarten.

Hiervoor moet ik eerst calderos Dos van powerquest image 2002 inladen.
Of ik moet met de opstart CD de mogelijkheid hebben om zonder windows XP een dosprompt te krijgen, waarmee ik dan op mijn notebook de andere partitie D kan krijgen waarop het restore image prg staat om dan zonder eerst het windowssysteem te installeren, mijn imigafile kan restoren.
Scheelt erg veel tijd.

Kan je mij hierover inlichten?
 
Christiaan,

Ik heb ook 2 CD's proberen te branden, doch de 2e met pqdi.exe opstartvoor image wil zich niet laten branden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan