cd kopieren naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Hallo,

Misschien is het wel een domme vraag, maar:

Kan ik een cd met foto's kopieren naar een dvd, zodat ik ze op tv kan zien en zoja met welk programma kan dat het beste?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Ik weet niet hoe die foto's op de cd staan. Gewoon als jpg?
Normaal gesproken gebruik je een programma zoals Ulead om een slideshow te maken die je vervolgens op dvd of cd brand.
Volgens mij kun je dit met Nero ook doen.

Ik denk dat je daar ook Nero Vision Express voor nodig hebt en plugins. (betalend)

Waarom kopieer je die foto'tjes niet naar de harde schijf, open je in Nero Burning Rom of Nero Expresse een (Super)VideoCD en zet je ze allemaal terug naar de compilatie? De meeste DVD-spelers spelen (Super)VideoCD. Let wel op dat je foto-bestanden naar dat-bestanden gecodeerd worden zodat je DVD-speler er raad mee weet. Dit wil zeggen dat je je originele foto's niet meer zal terugvinden op de CD, maar dat-bestanden. Het beste is dan gewoon je foto's op een dataschijfje te branden en dit open te laten, zodat je er devolgende keer wat bij kan zetten.

Als je dit wil gaan doen, dan zeg je het maar even... dan vertel ik er wat meer over.

Natuurlijk kan je ze ook naar een slideshow zetten zoals Elisa aangaf.

Het maakt dus eigenlijk niet uit op wat voor medium (CD of DVD) je ze brandt (behalve qua opslagcapaciteit), maar eerder HOE je ze op dat medium brandt.

James:)

Ik heb nu foto's op een cd en naar de harde schijf gekopieerd, hoe moet ik ze nu op een DVD branden?

Met DVD video lukt het niet helaas.

Klopt, dvdvideo bestaat uit .vob en .bupbestanden enzo.
Probeer eens een multisessie datadvd te openen en brandt daar de foto's op.
Later kan je foto's er bij zetten, zolang je de dvd maar niet afsluit (finaliseert).
Probeer dit eerst ff op een dvdRW, dan weet je op een veilige manier of het werkt ;)

In de tijd dat je op James wacht op antwoord kun je net zo goed even deze freeware slideshow creator downloaden DEZE
er is misschien in Google nog wel meer te vinden.
Ook hiervan geef ik even de link Google i.v.m. slideshows

Als je echt een DVD wil, dan zijn er slechts 2 oplossingen:
- Schrijf op een DATA-DVD in JPG. (Zie bericht Sarvo)
- Maak een slideshow aan en brand als VideoDVD (Zie bericht Elisa)

@Elisa: Jij bent ook nog behoorlijk snel...:cool:

James:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan