CD lade niet meer open/computer onhandelbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkrab

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2002
Hallo,

Ik heb een probleem op mijn Celeron 900 Mhz. Zeer regelmatig begint het systeem op de CD speler te zoeken en wel zodanig dat de PC nergens meer op reageert, laat staan dat je de lade openkrijgt om de CD eruit te halen. Hij doet dit met verschillende CD spelers.
De PC resetten helpt soms, meestal niet. Voeding van de speler losmaken en PC opnieuw opstarten, afsluiten, voeding aansluiten lost het probleem wel tijdelijk op.

Iemand zei me dat ik de drivers onder DOS moest installeren, kan dat de oplossing zijn? Hoe doe je dat normaal gesproken?

Hellup!

Installeren van DOS Drivers heeft totaal geen zin, die worden door Windows toch genegeerd. Welke Windows versie heb je?

Dat had ik er inderd@@d wel bij mogen zetten: WIN XP-NL pro. Het stomme is dus dat hij het bij twee verschillende (merken) cd-spelers doet.

Ik zie twee mogelijke oorzaken:

1) Een virus
2) Een rotte IDE-controller

Je kan alvast op virussen scannen met www.housecall.nl

Bedankt zover. De pc staat niet bij mij, dus ik heb de URL doorgegeven, je hoort nog van me.

BTW, is zo'n ID controller te vervangen of kost dat veel $$$€€€?

Een IDE-controller zit normaal gezien op het moederbord zelf. Maar het probleem kan natuurlijk een andere oorzaak hebben.

Je kunt er toch een losse IDE controller inzetten?

Nog geen uitslag van de virusscan ontvangen. Nader bericht volgt.

Heren,

Gescand op virussen, no problem. Wat nu, jullie hebben het over een rotte IDE controller, wat is dat, waar zittie en hoe test ik of hij echt verrot is?

Simpel je maakt de pc open , haal de platte data kabel [IDE] los aan de speler en sluit de speler op de andere platte kabel aan.

Het kan ook zijn dat de kabel er niet goed in zit [ los ]

suc6 speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan