cd-lade wil niet openen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan85

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
hallo iedereen,

ik heb nogal een vaag/raar probleem. Op de een of andere reden wil mijn cd-lade van mijn brander niet meer openen. Weet iemand hoe ik dit ding in hemelsnaam open kan krijgen???

b.v.d. Stefan

Volgens mij zit er ergens een gaatje (formaat paperclip) waar je hem mee kan openen, maar geen idee wat ie daarna doet.

Probeer deze Computer/ je cdrom met rechter muis aan klikken en dan schijf uitwerpen.
Anders in het kleine gaatje(onder je cdromlade)met een haarspeld of zo {lade openen} door deze er in te duwen.
Gr Will

bedankt ik heb m opengekregen, maar nu doet ie nog niet als ik op de 'open/sluiten knop' druk. Iemand een idee waar dat aan kan liggen??

Hallo Stefan,

Ga eerst eens naar "deze computer" kies met de rechter muisknop op de cd-drive en kies voor uitwerpen, mocht dit niet lukken, dan kun je de tip van FHG1969 proberen.
Door met een dikke naald of een uitgebogen paperclip in het gaatje te drukken, je voelt dan wat tegenstand en de lade springt open.

Groeten Neleke

Als mijn lade niet opengaat ga ik naar Nero en kies de optie CD uitwerpen. Werkt altijd. Zal wel ongeveer hetzelfde zijn als Neleke's optie.

PS brandt het lampje wel?? Het klinkt alsof windows hem niet meer herkent en dus niets meer wil doen. Zie je hem nog wel in de verkenner?

bij mij was het mechanisch probleem, as jem opent met een pinnetje of zo mag de pc niet ingeschakeld zijn !

Lade

Er kunnen verschillende problemen zijn.

-Mist het snaartje bij het tandwiel? (makkelijk te zien, rechts achter je drukknop)
-Voel je wel een beetje druk als je het drukknopje indrukt? (zo nee, drukknopje kapot)
-Heb je geprobeerd je apparaat te flashen?
-Ruikt hij een beetje scherp? (Motor driver of microcontroller kapot)

Kijk voor de zekerheid ook even als je Drive wel herkend word in de bios bij het opstarten. Als dit niet het geval is, is je printplaat doorgefikt.

MVG.

Armand

jep tis opgelost. Ik weet niet precies wat er aan de hand was maar ik denk dat t een probleem was met mn brandprogramma (roxio). Ik had namelijk net een cd geformatteerd en dat was niet goed afgerond ofzo... Dus cd nog maar een keer geformatteerd en toen deed ie het... Vaag maarja hij doet t weer.

Bedankt voor de hulp allemaal

groetjes STefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan