cd linksys dualband 320 n blokt

• Onderwerp starter Onderwerp starter frin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

frin

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
sik heb net een nieuwe notebook vanacer aspire 8930 gekocht samen met de geadviseerde wifi router linksys dual band 320 n draft.

Heel eenvoudig installeren zegt men dan : de cd stopt op stap 4 en adviseert de ethernet kabel correct in te steken.

Dit heb ik verscheidene keren gedaan, maar daar heeft het niks mee te maken denkt ik.

Ik heb via vista geprobeerd om via een onbeveiligde link verbinding te krijgen via de wifi, en dat gaat.

Nu zijn er natuurlijk vragen :

- hoe beveilig ik zo iets ?
- ik merk op dat de snelheid schommelt tussen 13 en 43 Mbps waar ik toch rekende op 100 Mbps zoals mij wordt verkocht ?

Dus vandaar helpmij aub ...

ps. +/- 2 muren , afstand max 8 meter

-----------------

Gewoon beveiligt nu, werkt.
Snelheid niet hoger dan 72 Mbps.
Volgens online support moet dit 300 Mbps zijn, niet afhankelijk van telenet bv.
Zijn advies is een nieuw toestel vragen.
Zit ik weer eens op 't varken !!
Is dit zo ?

Laatst bewerkt:
Ik dacht altijd dat je voor 300Mbps zichtverbinding nodig is. Wees blij met 72Mbps.

Trouwens, hoe snel is je ADSL verbinding?

Ik dacht altijd dat je voor 300Mbps zichtverbinding nodig is. Wees blij met 72Mbps.

Trouwens, hoe snel is je ADSL verbinding?

ik heb een kabelverbinding van telenet

de router stond bij test op 80 cm afstand

-------

snap er niets meer van telenet download speedtest geeft 11 Mbps en de Wireless Satus 72 Mbps ???

Laatst bewerkt:
Reactie van Linksys

Volgens Linksys moet dit 270 à 300 Mbps zijn.
Dit zou niet afhankelijk mogen zijn van een provider zoals telenet.
Bv. Gamen op een thuisnetwerk.

snap er niets meer van telenet download speedtest geeft 11 Mbps en de Wireless Satus 72 Mbps ???

Stel je voor je kabelaansluiting is een 3e rangs veldweg, zoals ze nog vaak in Belgie zijn. Deze mundt dan in een 4baans snelweg, zoals de A4 hier in Nederland.

Indien uit de veldweg maar 11Mbps komen, dan heb je aan een 300 of 320Mbps verbinding draadloos niet veel.

Volgens mij is de 802.11n standaard nog in draft, dus dat betekend dat adapters van verschillende fabrikanten niet per see de volle snelheid hoeven te halen.

Je kan bij Linksys zeuren, of bij Acer, of bei allebei, maar sneller zal het niet worden. Leer ermee te leven.

nieuwe firmware

Op forums heb ik vernomen dat er al een paar keer nieuwe firmware is uitgekomen voor de WRT320N,

als ik die op Linksys download is dit een bestand met een extensie .bin

Dat ken ik niet, hoe kan ik dit dan uitvoeren aub ?

Ooit de handleiding gelezen? Maar meestal moet je de *.bin bestand op de computer opslaan, vervolgens moet je in het webinterface van je router gaan, en dan de optie update vinden...

Daar, waar je de firmware update hebt gevonden, kan je ook de handleiding downloaden en zelf lezen...:thumb:

Ooit de handleiding gelezen? Maar meestal moet je de *.bin bestand op de computer opslaan, vervolgens moet je in het webinterface van je router gaan, en dan de optie update vinden...

Daar, waar je de firmware update hebt gevonden, kan je ook de handleiding downloaden en zelf lezen...:thumb:

Dit heb ik dus gedaan vanuit de desktop (bekabelde utp verbinding).
Nu krijg ik enkel nog verbinding op internet via de kabel in de notebook (LAN adapter)
Mijn desktopwerkt van geen kanten meer. Hij geeft steeds : wilt u de map www.google.be downloaden

Dus je hebt je Router geüpgraded? Dan staat die misschien weer op fabrieksinstellingen. Heb je de router ook een keer opnieuw opgestart?

Afhankelijk wat voor breedbandaansluiting je hebt moet je misschien ook weer je gebruikersnaam en wachtwoord instellen.

Mijn oude computer geeft geen internet meer, ook als ik de ethernetkabel rechtstreeks, dus zonder router, aansluit

En hoe ben je met internet verbonden. Heb je een modem van je provider gekregen en erachter de linksys router gehangen, of is je Linksys router je modem? En wie is je provider? Trek eens de netvoeding uit je router, wacht 5 minuten, en stop ze weer in.

Success,
:thumb:

Heb je nu re router geüpgraded of niet?

wifi probleem

Kan het liggen aan de Intel wifi link 5100 adapter in de acer notebook ?

Op internet lees ik dat ingebouwde PVI adapter niet goed zijn en storingen ondervinden door de elektrische bronnen van de notebook zelf.

Kan ik een externe antenne bijzetten op de 5100 ?

Ik ben me gaan bevragen in een andere winkel.

Het volgende antwoord :

de adapter intel wireless wifi link 5100 is niet volledig compatibel met de router WRT320N,
vandaar dat hij ook vlak naast de router zijn radiosnelheid niet heeft. Het gaat over de firmware ...

Wat moet ik dan doen om een goede installatie te krijgen ?

Ik moet minstens mijn betaalde internet snelheid van 15 Mbps halen. Range max 15 meter, 2 muren (totaal 45 cm - geen ijzer erin).

PS. De installateur van internet heeft mijn modem op de zekeringskast gezet. Ik heb gelezen dat daar een zeer groot magnetisch veld is, gevolg storingen op de ehernet kabel en router als die daar ook staat. Is dit zo ?

Niet compatibel betekend dat het op dit moment niet beter kan. De router en de adapter kunnen samen niet sneller werken.

Oplossing: router of adapter of alle bei vervangen, of kabel gebruiken.

Indien je kant je klare netwerkkabels in kwaliteit CAT 5e of hoger gebruikt, zou ik mij niet druk maken over het magnetveld. Dat wordt door de geometrische structuur van het kabel gecompenseert (google eens naar twisted pair).

In de praktijk moet je kijken of je router een 802.11n certificering krijgt en op de adapter hetzelfde krijgt.

Indien je echt die snelheid wil halen zal ik een adapter van hetzelfde merk als de router kopen.

Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan